آفتاب

انتقاد شدید شیمون پرز از نتانیاهو

انتقاد شدید شیمون پرز از نتانیاهو

تسنیم نوشت:

رئیس رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید از عملکرد نخست وزیر این رژیم تاکید کرد که وی می‌خواهد رژیم دیکتاتوری در اسرائیل تشکیل دهد.

روزنامه صهیونیستی جروز الم پست فاش کرد که «شیمون پرز» در یک نشست با دوستان خود که در پشت درهای بسته برگزار شد، به شدت از نتانیاهو انتقاد کرد و گفت که نتانیاهو می‌خواهد اختیارات رئیس اسرائیل را محدود کرده و یک رژیم دیکتاتوری در اسرائیل بنا کند.

وی افزود: نخست وزیر هرگز راضی نمی‌شود که حاکم مطلق در اینجا وجود داشته باشد.

این روزنامه نوشت که انتقادات پرز از نتانیاهو به دلیل تلاش‌های وی برای جلب حمایت کابینه از طرح مربوط به کاهش اختیارات رئیس اسرائیل، صورت گرفته است.

به نوشته این روزنامه، نتانیاهو تمایل دارد اختیارات و قدرت اجرایی رئیس رژیم صهیونیستی را که اکنون نیز بیشتر جنبه تشریفاتی دارد، سلب نماید و خود به رئیس رسمی بزرگ‌ترین حزب سیاسی تبدیل شود که می‌تواند احزاب حاکم را تشکیل دهد.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو معتقد است که از حمایت «زیپی لیونی» وزیر دادگستری و رئیس حزب «هاتنوعا» و «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی برخوردار است و تحلیلگران سیاسی نیز بر این عقیده هستند که اجرای طرح نخست وزیر نیاز به حمایت «یائیر لبید» وزیر دارایی و «نفتالی بنت» وزیر اقتصاد دارد.

نتانیاهو همچنین اشاره کرد که این طرح با آئین نامه احزاب هاتنوعا و «یش عتید»(آینده اینجاست) همخوانی دارد و از رئیس بزرگ‌ترین حزب کنست می‌خواهد که پس از برگزاری انتخابات عمومی، دولت را تشکیل دهد.

52261

کد N280138

وبگردی