آفتاب
نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران تاکید کرد:

رییس جمهور به وعده تشکیل کمیته جبران عقب ماندگی کردستان عمل کند

رییس جمهور به وعده تشکیل کمیته جبران عقب ماندگی کردستان عمل کند

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران، در مجلس شورای اسلامی گفت: ضروری است دولت به وعده خود مبنی بر تشکیل کمیته جبران عقب ماندگی استان کردستان عمل کرده و آن را تشکیل دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کردستان، سید احسن علوی، روز دوشنبه در دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در استانداری کردستان برگزار شد، با بیان اینکه مردم این استان برای دفاع از کشور در زمان جنگ شهید داده اند، اظهار کرد: نیاز است به مشکلات مردم استان کردستان، همانند دیگر استان‌های کشور رسیدگی شود.

وی با اشاره به اینکه رییس جمهوری در سفر خود به کردستان در زمان انتخابات، قول‌هایی را به به مردم این استان داد افزود: مردم استان این قول‌ها را حق خود می‌دانند و خواستار مطالبه آنها از دولت تدبیر و امید هستند.

علوی عنوان کرد: ضروری است دولت به وعده خود مبنی بر تشکیل کمیته جبران عقب ماندگی استان کردستان عمل کرده و آن را تشکیل دهد.

وی با بیان اینکه با بازدیدهایی که از دیگر استان های کشور داشته ام، با مشکلات آنها نیز آگاه هستم، اعلام کرد: باید بگویم که مشکلات استان کردستان از دیگر استان های کشور بیشتر و متمایزتر است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در استان کردستان به سمت 30 درصد میل می کند، افزود: 150 هزار نفر نیروی بیکار تحصیل کرده در استان کردستان وجود دارد.

وی حل مشکل اشتغال جوانان این استان را مسئله ای بسیار مهم عنوان کرد و ادامه داد: بیکاری مشکلات بسیاری را به دنبال خود خواهد آورد که باید فکری اساسی در مورد این تعداد نیروی بیکار استان شود.

علوی تصریح کرد: تعدادی از پروژه های اصلی از جمله بزرگراه های میاندوآب – کرمانشاه، سنندج به مریوان و سنندج به همدان، نیمه کاره هستند که نیاز هست به اتمام برسند.

وی با بیان اینکه مرزهای تجاری این استان مسدود هستند، خاطرنشان کرد: آزادسازی این مرزها در توسعه استان نقش اساسی خواهد داشت.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه عاجزانه درخواست داریم مشکلات مردم این استان پیگیری شود، یادآور شد: امید است اعتبارات جهشی نیز برای این استان لحاظ شود.

کد خبرنگار: 68013

انتهای پیام

کد N280132

وبگردی