آفتاب
روحانی:

عده‌ای به نام ایستادگی در مقابل ابرقدرت‌ها جیب مردم را غارت کرده‌اند

عده‌ای به نام ایستادگی در مقابل ابرقدرت‌ها جیب مردم را غارت کرده‌اند

اگر قرار باشد هر وقت از گوشه‌ای تهمت یا مطلبی علیه ما مطرح شد وقت خود را صرف پاسخ به آن کنیم، معنای این رویه دست نیافتن به اهداف بلند است. نمی گویم انتقاد نباشد که انتقاد و آزادی حق همه است، اما انتقاد برای مدد کردن باشد نه مچ گیری و تخریب.

به گزارش ایلنا،حجت‌الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی صبح امروز در مراسم بزرگداشت روز مددکار که همزمان با روز میلاد امام علی(ع) برگزار شد با تبریک این میلاد مبارک گفت: همواره کلمه مدد را در کنار و همراه با نام مولایمان که بزرگترین مددکار تاریخ بوده و هست شنیده‌ایم و هر وقت که مشکل داشته‌ایم از حضرت علی (ع) مدد جسته و یا علی مدد گفته‌ایم.
رییس‌ جمهوری افزود: مددکاری عملی است که به‌خاطر دستمزد یا مزایایش برگزیده نمی‌شود، بلکه مددکاری حرفه‌ای برآمده از عشق به بشریت و همه انسان‌هاست و اجر چنین تلاش‌ها و اقداماتی را هیچ کس جز خدا نمی‌تواند بدهد.
روحانی با بیان اینکه خداوند نظم جهان را بر این مبنا قرار داده که عده‌ای نیازهایی داشته باشند تا عده‌ای دیگر نیازهای آن‌ها را برآورده کنند، اظهار کرد: نباید این‌گونه تصور کرد که در رابطه مددکار و مددجو این فقط مددجو است که با برآورده شدن نیازش خرسند می‌شود بلکه مددکار از اینکه نیاز یک مددجو را برآورده کرده و به وظیفه بزرگ انسانی و اسلامی خود عمل کرده بیشتر لذت می‌برد و حس احساس مسئولیت او نیز اشباع می‌شود.
رییس‌ جمهوری جهان را فضایی برای تعامل مددجویان و مددکاران توصیف و تصریح کرد: باید مراقب باشیم تا در فضایی قرار نگیریم که عده‌ای به‌جای مددرسانی به دیگران از آزار دادن و تخریب کردن دیگران لذت ببرند.
روحانی گفت: این افتخار نیست که در کشوری بخش بزرگی از مردم آن نیازمند بوده یا به تعبیری دیگر زیر خط فقر زندگی کنند و برای تامین مواد غذایی اساسی نیاز به واردات داشته باشیم. باید کمربندها را ببندیم و کشور را بسازیم و این کار با شعر و شعار و فریاد و هوچی‌گری مقدور نیست و عزت و عظمت کشور از این راه حاصل نمی‌شود.
رییس‌ جمهوری با بیان اینکه آن روز که دیگران به ما نیاز داشته باشند روز غرور و افتخار ماست، اضافه کرد: ملت ایران ملت بزرگی است که فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته، اما همواره راه عزت و ایستادگی را برگزیده، به خاندان اهل‌بیت (ع) تکیه کرده است و پیروی از آن‌ها را برگزیده و امروز نیز که به کار، تلاش و فعالیت بیشتر نیاز داریم ملت از مشکلات نمی‌هراسد و بر مشکلات فائق خواهد آمد.
روحانی با تاکید بر اینکه به آینده درخشان کشور کاملاً امیدوارم اظهار کرد: البته مهم است که بر راهی که باید برگزینیم و هدفی که باید به آن برسیم تمرکز کنیم و حواس خود را معطوف اهداف بلند کنیم و اجازه ندهیم حاشیه سازان حواس ما را از مسیر منحرف کرده و در هنگام قرار گرفتن در برابر راه‌های مختلف ما را از انتخاب مسیر صحیح بازدارند.
رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه انتخاب و طی کردن راه اشتباه و سپس تصحیح آن فقط به مردم هزینه تحمیل می‌کند، تصریح کرد: قصد ندارم در این مناسبت مبارک ذهن کسی را آزرده کنم، اما در همین کشور عده‌ای به نام اینکه باید در برابر ابرقدرت‌ها بایستیم جیب و اموال مردم را غارت کرده‌اند.
دکتر روحانی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم عده‌ای دوباره با شعر و شعار راهی را که ملت در خرداد سال گذشته برگزید منحرف کنند.
رییس‌ جمهوری گفت: بنده به عنوان خادم مردم خدا را شاکرم که حوصله فراوانی به من داد. هر روز حرف‌ها و مطالب زیادی را می‌شنوم و می‌خوانم اما تا امروز کاملاً نسبت به آن‌ها بی‌اعتنا بوده‌ام و فقط گفته‌ام که خدایا گویا می‌خواهی با این نیش‌ها و آزارها اجر ما را زیاد کنی.
روحانی ادامه داد: اگر قرار باشد هر وقت از گوشه‌ای تهمت یا مطلبی علیه ما مطرح شد وقت خود را صرف پاسخ به آن کنیم، معنای این رویه دست نیافتن به اهداف بلند است؛ باید به فکر اهداف بلند مثل مهار تورم و ایجاد اشتغال برای جوان‌های عزیز کشور باشیم. نمی گویم انتقاد نباشد که انتقاد و آزادی حق همه است، اما انتقاد برای مدد کردن باشد نه مچ گیری و تخریب.
رییس‌ جمهوری اظهار کرد: امروز همه باید دست به دست دهیم و مددکار یکدیگر شویم تا غول بزرگ رکود را که بر اقتصاد سایه انداخته از سر کشور و ملت دور کنیم و برای ایجاد رونق اقتصادی نیاز به مددکاری‌های بزرگ داریم.
روحانی با بیان اینکه خدا نیز در قرآن از انسان‌ها برای یاری دینش مدد خواسته تصریح کرد: باید کشور، ملت و نظام را مدد کنیم تا به اهداف بزرگمان برسیم.
رییس جمهوری گفت: باید در مسیر ساختن کشور همه مددکار یکدیگر باشیم و در این مسیر از نقش و قدرت بزرگ مردم غفلت نکنیم چرا که بدون مردم هیچ کاری سامان نمی‌گیرد و هر کاری که قرار باشد در کشور انجام شود بی‌تردید توسط مردم بهتر انجام خواهد شد تا اینکه دولت یا نهادی عمومی و شبه‌دولتی بخواهد متصدی آن باشد.
در این مراسم با حضور رییس جمهوری از آقایان حمیدرضا شاه‌حسینی و عبدالرسول غریبی و خانم‌ها شهین ذبیحی، فاطمه جمالی و زهرا فتحعلی‌زاده به عنوان خیرین و مددکاران اجتماعی نمونه تقدیر به‌عمل آمد.

کد N280053

وبگردی