آفتاب

ظریف خادم افتخاری حرم رضوی شد

ظریف خادم افتخاری حرم رضوی شد

تولیت آستان قدس رضوی سرنوشت مذاکرات ایران و 1+5 را مثبت ارزیابی کرد و گفت: همه شرایط برای به ثمر نشستن این گفت‌وگوها دست به دست هم داده و فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خراسان، آیت‌الله عباس واعظ طبسی، دوشنبه شب در دیدار با خادمین حرم مطهر رضوی در تالار اماکن متبرکه آستان قدس رضوی، اظهار کرد: در گذشته، در خصوص مسائل هسته‌ای فشار زیادی روی ما بود، اما خوشبختانه شرایط و جایگاه جمهوری اسلامی بسیار فرق کرده است.

او ادامه داد: جمهوری اسلامی در مذاکرات اخیر، با اعتماد به تیم مذاکره کننده به ریاست دکتر ظریف، در چارچوب نگاه مقام معظم رهبری پیش می‌رود و با رویکردی منطقی و آرام در حال مذاکره است؛ با این حال آن جا که دشمن درشتی می‌کند، باید سخن درشت گفت و جواب مناسب را داد.

واعظ طبسی تصریح کرد: جمهوری اسلامی با تکیه بر اسلام اهل منطق و استدلال و نیز احترام به قوانین قابل احترام بین‌المللی است؛ اما نه زور می‌گوید و نه آن را متحمل خواهد شد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به آینده مذاکرات خاطرنشان کرد: اگر از تدبیری که مقام معظم رهبری دارد و مسایل سیاسی بگذریم، می‌بینیم که تشرف دکتر ظریف، وزیر امور خارجه، پیش از آغاز مذاکرات به حرم امام رضا (ع) تصادفی نیست؛ این شایستگی در افراد است که باعث پذیرش ایشان در محضر امام می‌شود.

وی با اشاره به اهدای مقام خادم افتخاری به محمدجواد ظریف، تاکید کرد: تشرف به حرم مطهر و استیفای مقام خادمیت حضرت رضا (ع) در آستانه میلاد امام علی (ع) در آستانه آغاز دور دوم مذاکرات، هدایت الهی است چراکه این اقدامات برای سرافرازی و سربلندی جمهوری اسلامی انجام می‌گیرد.

واعظ طبسی ابراز امیدواری کرد با عزم راسخ تیم مذاکره کننده ، اتکا به خداوند، توجه به تجربیات پیشین، کوچک شمردن دشمن و بزرگ انگاشتن اسلام این مذاکرات به سرانجام رسد.

واعظ طبسی ضمن مزاح با ظریف گفت: این حکم خادمی پس از پیروزی‌تان در مذاکرات به شما اعطا می‌شود.

به گزارش ایسنا؛ در پایان این مراسم حکم 384 خادم افتخاری حرم مطهر رضوی از سوی تولیت آستان قدس رضوی اهدا شد.

هم‌چنین محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، نیز به عنوان خادم افتخاری حرم مطهر برگزیده شد و حکم خادمیت خود را از سوی آیت‌الله و اعظ طبسی دریافت کرد.

انتهای پیام

کد N280049

وبگردی