آفتاب

تظاهرات کارمندان متروی ونزوئلا در کاراکاس

تظاهرات کارمندان متروی ونزوئلا در کاراکاس

کارمندان متروی ونزوئلا علیه حملات اخیر در سیستم حمل و نقل عمومی در سراسر کشور در کاراکاس دست به راهپیمایی زدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، معترضان شامل کارمندان متروی کاراکاس و نمایندگانی از مرکز کارگران بولیوار ونزوئلا خواستار تحقیق درباره نقش‌ مقام‌های محلی در شهرهای مختلف این کشور شدند؛ جایی که سیستم مترو به شدت دچار تخریب شده است.

ادیسون آلوارادو، رئیس اتحادیه کارگران مترو در مصاحبه‌ای با تلویزیون دولتی ونزوئلا گفت: در میان این مقام‌ها انریکه کاپرلیس، فرماندار ایالت میراندا و رهبر احزاب مخالف جناح راست ونزوئلا به همراه سه تن از شهروندان متعددی با ایده‌های محافظه‌کارانه دیده می‌شود.

موج خشونت‌های ضد دولتی در ونزوئلا فروکش کرده اما اقدامات گهگاه این مقام‌ها باعث از سرگیری این خشونت‌ها در ونزوئلا شده‌ است.

این مقام مسئول اتحادیه کارگران متروی ونزوئلا افرود: اقدامات اخیر باعث شده تا میراندا به یک ایالت بدون فرماندار بدل شود؛ جایی که کارمندان مترو هیچ تضمینی برای امنیت شغلی خود ندارند. علاوه بر این، ما به دنبال درخواست از دادگاه عالی عدالت هستیم تا علیه این فرماندار و شهرداران متحدش دادخواستی تشکیل دهد.

از زمان آغاز درگیری‌های خشونت‌بار علیه دولت کاراکاس در فوریه 2014 معترضان اقدام به پرتاب سنگ و تیراندازی در محوطه متروها کرده‌اند که این اقدامات جان کارمندان و مسافران را به خطر انداخته است.

انتهای پیام

کد N279975

وبگردی