آفتاب
نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با ایسنا،

صداهای مختلف در مورد مذاکرات به ضرر تیم مذاکره کننده است

صداهای مختلف در مورد مذاکرات به ضرر تیم مذاکره کننده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان این که وجود صدا‌های مختلف در موضوع مذاکرات در عرصه بین‌المللی به ضرر تیم مذاکره کننده تمام می‌شود گفت چونکه اراده نظام بر مذاکرات است باید صدای واحد در حمایت از تیم مذاکره کننده منعکس شود.

سید حسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات گفت: از آنجایی که اراده نظام مبتنی بر مذاکره است باید اجماعی از داخل به عرصه بین‌المللی منعکس شود و تیم مذاکره کننده با تک صدایی در مذاکرات حضور پیدا کند.

وی افزود: تعدد صداها در عرصه بین‌المللی به ضرر تیم مذاکره کننده تمام می‌شود زمانی است که ما بنایی برای مذاکره نداریم و نظام اراده ای برای اینکار ندارد بنابراین نقد و چندصدایی لطمه به مذاکره وارد نمی‌کند ولی اکنون اراده نظام انجام مذاکرات است بنابراین تیم مذاکره کننده نباید دچار مشکل شود و باید از این تیم پشتیبانی گردد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه با بیان اینکه برای ایجاد تک صدایی و شنیدن صدای واحد در داخل در حمایت از تیم مذاکره کننده باید تمامی جریانات و گروه‌ها نسبت به مذاکرات قانع شوند گفت: برای اینکه تمامی جریانات و گروه‌ها به این قطعیت برسند که مذاکرات در جهت منافع ملی کشور است دولت باید برنامه‌ای داشته و پاسخ منتقدین را در چارچوب بدهد. منتقدینی که بعضا انتقادهایشان جدی است.

نقوی‌حسینی به جلسه کارگروه روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با موضوع بررسی توافقنامه ژنو اشاره و اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای ایجاد گفت‌وگو میان منتقدان و تیم مذاکره کننده فعلی جلسه‌ای برگزار کرد و در آن از تیم مذاکره کننده قبلی و جدید برای حضور در جلسه برای ایجاد همصدایی دعوت کرد اما متاسفانه نماینده تیم مذاکره کننده جدید حضور پیدا نکرد و فقط نماینده تیم قبلی آمد و انتقادهایش را مطرح کرد.

وی اظهار کرد: دولت باید در شرایط فعلی استدلا‌ل‌هایش را در مورد مذاکرات مطرح کرده و منتقدان را قانع کند مبنی بر اینکه آنچه به عنوان توافق مطرح می‌شود به نفع کشور است.

کارگروه روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جلسه‌ای را با موضوع بررسی توافقنامه ژنو با حضور عراقچی معاون وزیر امور خارجه و باقری معاون سابق شورای عالی امنیت ملی تدارک دیده بود که در این جلسه عراقچی حضور پیدا نکرد.

انتهای پیام

کد N279818

وبگردی