آفتاب

افزایش نفوذ حزب محافظه‌کار انگلیس در آستانه انتخابات اروپا

افزایش نفوذ حزب محافظه‌کار انگلیس در آستانه انتخابات اروپا

حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس در دو نظرسنجی جداگانه در آستانه انتخابات اروپا، برای نخستین بار در دو سال گذشته حزب کارگر را پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، نتایج دو نظرسنجی جدید نشان دادند که حزب محافظه‌کار انگلیس جلوتر از حزب کارگر قرار دارد که این موضوع باعث خواهد شد در آستانه انتخابات اروپا و همچنین انتخابات ملی انگلیس که سال آینده برگزار می‌شود، این حزب راست‌گرا تقویت شود.

همچنین نتایج این نظرسنجی احتمالا نارضایتی اعضای حزب کارگر از راهبرد انتخاباتی این حزب را به همراه خواهد داشت.

یکی از این نظرسنجی‌ها نشان داد که حزب محافظه‌کار با کسب رأی 34 درصد از پاسخ‌دهندگان و با فاصله دو درصد حزب کارگر را پشت سر گذاشته است. این نظرسنجی بین 1100 نفر به عمل آمد.

در یک نظرسنجی جداگانه که توسط نشریه گاردین صورت گرفت، رای حزب محافظه‌کار باز هم دو درصد نسبت به حزب کارگر بیشتر بوده و 33 درصد را نشان می‌دهد.

این رای‌گیری نیز از 1000 فرد بزرگسال صورت گرفت. این در حالی است که با وجود پیشتازی اندک حزب محافظه‌کار در نظرسنجی‌ها، کارشناسان معتقدند به دلیل سیستم رای‌گیری انگلیس نتایج انتخابات همچنان به نفع حزب کارگر خواهد بود و این که اگر حزب محافظه‌کار می‌خواهد کرسی‌های بیشتری نسبت به حزب کارگر در پارلمان به دست آورد باید حمایت از خود را همچنان افزایش دهد.

آخرین باری که حزب محافظه‌کار در یک نظرسنجی ملی حزب کارگر را پشت سر گذاشته بود به مارس 2012 باز می‌گردد.

انتهای پیام

کد N279646

وبگردی