آفتاب
منتظری با تاکید بر اقتدا به حضرت علی(ع)

بنا بر مصلحت، برخی مواقع باید سکوت کرد

بنا بر مصلحت، برخی مواقع باید سکوت کرد

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: امیرالمومنین(ع) به ما نشان داد که وقتی مصالح اسلام اقتضا می‌کند باید از بسیاری از حقوق خود صرفنظر کنیم.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: امیرالمومنین(ع) به ما نشان داد که وقتی مصالح اسلام اقتضا می‌کند باید از بسیاری از حقوق خود صرفنظر کنیم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه هیات عمومی با تبریک ایام رجب، بویژه ولادت مولود کعبه حضرت امیرالمومنین علی(ع) درباره ضرورت بزرگ شمردن آیین اعتکاف اظهار کرد: اعتکاف نوعی از دنیا بریدن و به معشوق پیوستن است، دل از دنیا کندن و سه روز را به راز و نیاز با معبود پرداختن.

وی ضمن اشاره به این‌که «چنین استقبال شایان توجهی از مراسم اعتکاف توسط جوانان در گذشته سابقه نداشته است» افزود: حضور پرشور جوانان در مراسم عبادی اعتکاف از افتخارات نظام الهی ماست. امیدواریم به برکت این نفس‌های پاک و عاشقی که در سینه جوانان می‌تپد، خداوند این نعمت ارزشمند را از ملتمان نگیرد و همه را در مسیر بندگی، اطاعت و پیروی از احکام نورانی اسلام و ولایت موفق‌تر بگرداند.

رئیس دیوان عدالت اداری در ادامه با اشاره به فرا رسیدن 13 رجب و میلاد پربرکت حضرت امام علی(ع) گفت: امیرالمومنین علی(ع) افتخار شیعه و اعجوبه خلقت است و دوست و دشمن در برابر عظمتش کرنش می‌کنند.

وی اضافه کرد: تلاش دشمن همواره بر این بوده که نور وجود پربرکت آن امام بزرگوار را خاموش کند که ناکام مانده است نمونه آن نیز تلاش و سرمایه گذاری بنی امیه بود که هرچه کرد نتوانست یاد و شخصیت آن امام را از بین ببرد.

منتظری با بیان این‌که «امام علی(ع) مظهر صفات جمال و جلال الهی است» چنین شخصیتی را جمع اضداد دانست و گفت: حضرت علی(ع) در حالی که در محراب عبادت، خالصانه و خاضعانه با خداوند سخن می‌گفت، صلابتش در میدان جنگ شگفتی آفرین بود.

رئیس دیوان عدالت اداری افزود: افتخار ما این است که در زمره پیروان این امام بزرگواریم و باید به خاطر داشته باشیم که پیروی از امیرالمومنین علی(ع) الزاماتی دارد و آن تبعیت کامل از خداوند، پیامبر و ائمه هدی(ع) در زندگی مادی و معنوی است.

وی از اینکه رفتار شیعیان امام علی(ع) امروز در جامعه آنگونه که باید باشد، نیست اظهار تاسف کرد.

منتظری در ادامه با اشاره به این‌که «دشمن امروز به شدت دنبال آن است که چهره شیعه را ملکوک و کدر نشان دهد» اضافه کرد: امیرالمومنین به ما نشان داد که وقتی مصالح اسلام اقتضا می‌کند باید از بسیاری از حقوق خود صرفنظر کنیم، به طوری که در آن روز، برای مصلحت دین خدا، امیرالمومنین سکوت کرد. امروز وظیفه ماست که بر اساس مصالح اسلام به آن حضرت(ع) اقتدا کنیم.

رئیس دیوان عدالت اداری با تاکید بر توصیه‌ای که بر تبعیت از امام علی(ع) شده است، به بیان حدیثی از رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) درباره امام اول شیعیان پرداخت و گفت: رسول اکرم(ص) فرمودند، «کسی که علی(ع) را دوست داشته باشد و از او تبعیت و پیروی کند، با من بر حوض جمع می‌شود و هم درجه من در بهشت خواهد بود».

انتهای پیام

کد N279604

وبگردی