آفتاب

نیجریه شرط بوکو حرام برای آزادی دختران ربوده شده را رد کرد

نیجریه شرط بوکو حرام برای آزادی دختران ربوده شده را رد کرد

دولت نیجریه اعلام کرد که شرایط رهبر بوکو حرام برای آزادی 200 دختر ربوده شده را نمی‌پذیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزیر کشور نیجریه در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه عنوان کرد که دولتش درخواست بوکو حرام را رد می‌کند زیرا بوکو حرام در جایگاهی نیست که شرط تعیین کند.

چندی پیش گروه بوکو حرام با حمله به یک مدرسه بیش از 200 دختر را ربوده و علی‌رغم تحقیقات صورت گرفته همچنان اثری از آن‌ها یافت نشده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه اعلام کرد که دختران دانش آموز ربوده شده را در مقابل آزادی تعدادی از اعضای بازداشت شده‌اش آزاد خواهد کرد.

رهبر بوکو حرام در یک نوار ویدیویی با ادعای نمایش دادن دختران ربوده شده گفت که این دختران مسلمان شده‌اند و تا زمانی که زندانیان این گروه آزاد نشوند در اختیار بوکو حرام باقی خواهند ماند.

ابوبکر شیکاو، رهبر بوکو حرام در این نوار ویدئویی 17 دقیقه‌ای قبل از فیلمی که ادعا شده تصویری از 130 دختر ربوده شده است صحبت کرد. در این نوار دختران با حجاب کامل و در حال قرآن خواندن در یک منطقه که محل آن مشخص نیست نمایش داده می‌شوند.

این در حالی است که فرماندار ایالت بورنو در نیجریه گفته است اطلاعاتی در مورد محل نگهداری حدود ۲۰۰ دانش آموز ربوده شده توسط بوکو حرام در دست دارد.

کاشیم شتیما، فرماندار بونو گفت گزارش‌هایی از رؤیت دختران را برای تایید در اختیار ارتش گذاشته است.

بوکو حرام (آموزش غربی حرام) اذعان کرده که این دختران را ربوده است و می گوید آنها هرگز نباید به مدرسه می رفتند و در عوض باید ازدواج می کردند. این گروه همچنین تهدید کرده این دختران را به عنوان "برده" بفروشد.

تصور می شود که اکثریت دختران ربوده شده مسیحی باشند، هرچند شماری مسلمان هم در میان آن‌ها هست.

انتهای پیام

کد N279592

وبگردی