آفتاب

مدیر مسئول روزنامه ابتکار:دولت همچنان شعار «زنده باد مخالف من» سر دهد

مدیر مسئول روزنامه ابتکار:دولت همچنان شعار «زنده باد مخالف من» سر دهد

مدیر مسئول روزنامه ابتکار با اشاره به حاشیه‌سازی‌های عده‌ای از افراط‌گرایان در جامعه با بیان این‌که ترجمه وضعیت کنونی جامعه ترجمه شعار زنده باد مخالف من است، تصریح کرد: دولت همچنان باید در مقابل این افراد شعار زنده باد مخالف من را سر دهد.

محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به لغو مراسم سخنرانی سیدحسن خمینی در دانشگاه بروجرد به دلیل حاشیه‌سازی‌های عده‌ای افراطی با بیان این‌که امروز گروه‌هایی که نشست‌ها و تجمعات غیرقانونی برگزار می‌کنند، امنیت‌شان از دیگر گروه‌ها بیشتر است، خاطرنشان کرد: امروز مشاهده می‌کنیم که گروه‌هایی که نشست‌های غیرقانونی و تجمعات غیرقانونی برگزار می‌کنند امنیت‌شان از گروه‌هایی که خواهان برگزاری نشست قانونی هستند بیشتر است.

وی با بیان این‌که این پدیده علیرغم این‌که نمونه‌های بارزی از قانون‌ستیزی در کشور به حساب می‌آید پیامدهای مثبتی را به همراه خود دارد، خاطرنشان کرد: نخستین پیامد مثبت این شرایط ترجمه این وضعیت است. امروز ترجمه وضعیت موجود ترجمه «درود بر مخالف من» است؛ چرا که در گذشته گرچه دولت‌ها پس از روی کار آمدن شعار درود بر مخالف من را سر می‌دادند، اما هیچگاه مخالفین فرصت اظهارنظر پیدا نمی‌کردند این در حالی است که ما امروز مشاهده می‌کنیم که مخالفان دولت نه تنها فرصت اظهارنظر دارند، بلکه فرصت کسانی که مجوز اظهارنظر را نیز دارند سلب می‌کنند.

مدیر مسئول روزنامه ابتکار با بیان این‌که اینگونه اقدامات افراطی و رفتارهای حاشیه‌ساز نشان دهنده شرایط تبعیض‌آمیز و ناگوار است، اظهار کرد: علیرغم این‌که اینگونه اقدامات اتفاقاتی ناگوار است اما پیامدهای مثبتی را نیز به همراه خود دارد.

وکیلی ادامه داد: از دیگر پیامدهای مثبت این اتفاقات این است که این رفتارها باعث می‌شود که سقف خطوط قرمز در کشور ارتقا پیدا کند.

وی دیگر پیامد رفتارهای افراطی را دعوت افکار عمومی به داوری عنوان کرد و گفت: به نظر من اتفاقاتی که در روزهای اخیر در جامعه افتاده علیرغم این‌که برخی از آن به عنوان یک تهدید یاد می‌کنند، یک فرصت به حساب می‌آید به همین جهت پیشنهاد من به دولت این است که همچنان با این گروه‌ها مدارا و همچنان صبر پیشه کنند و با صدای بلندتر شعار «درود بر مخالف من» را سر بدهند.

مدیر مسئول روزنامه ابتکار با تاکید بر این‌که کسی توان مقابله با اینگونه رفتارها را در جامعه ندارد، اظهار کرد: امروز امکان مقابله با رفتارهای افراطی در جامعه وجود ندارد اما چنانچه این امکان نیز وجود داشت، نباید هیچگاه با این گروه‌ها مقابله می‌شد چرا که تاثیر مثبت رفتار این گروه‌ها به صورت ناخودآگاه تاثیر سازنده‌ای در ساخت سیاسی کشور می‌گذارد.

وکیلی در پایان با بیان این‌که گروه‌های افراطی حتما در شرایط کنونی کشور و به واسطه شلوغ‌کاری‌هایی که انجام می‌دهند در پی منافع از دست رفته و یا منافع جدیدی هستند، تصریح کرد: اقدام قانون‌ستیزانه این گروه‌های خاص برای کشور اقدامی فرصت‌ساز و نه تهدیدآور به حساب می‌آید چرا که این اقدام تحمل نظام در مقابل گروه‌های قانون‌مدار را بالا می‌برد.

انتهای پیام

کد N279564

وبگردی