آفتاب

جان کری با عباس دیدار می‌کند

جان کری با عباس دیدار می‌کند

وزیر امور خارجه آمریکا قرار است روز پنج‌شنبه با محمود عباس در لندن دیدار کند که این دیدار به گفته یک مسئول فلسطینی تلاشی برای از سرگیری مذاکرات صلح است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف از دیدار جان‌ کری، وزیر خارجه آمریکا با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین این است که رابطه با فلسطینی‌ها مورد بررسی قرار بگیرد و باب مذاکرات صلح باز بماند.

وی تاکید کرد که وزیر خارجه آمریکا در این دیدار بر لزوم خویشتن‌داری و خودداری از اقدامات غیر مفیدی که می‌تواند روند مذاکرات با اسرائیلی‌ها متوقف کند، تاکید خواهد کرد.

به نظر می‌رسد که این سخنان کری در اشاره به تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین برای امضای 15 کنوانسیون بین‌المللی بوده است.

پیش‌تر خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مسئول فلسطینی گزارش داد که در این دیدار امکان از سرگیری مذاکرات با اسرائیلی‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت. وی عنوان داشت که این نشست تلاش دقیقه 90 از سوی کری برای از سرگیری مذاکره با اسرائیلی‌هاست.

پس از اینکه رژیم صهیونیستی به وعده خود برای آزادی بیش از 20 اسیر فلسطینی عمل نکرد، مذاکرات صلح در اواخر مارس گذشته متوقف شد. پس از آن نیز تشکیلات خودگردان فلسطین درخواست‌هایی را برای پیوستن به 15 کنوانسیون بین‌المللی ارائه داد که این امر روند مذاکرات را پیچیده‌تر کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از آشتی میان تشکیلات خودگردان فلسطین و حماس اظهار کرد که کشورش تنها در صورتی با دولت توافق ملی فلسطین مذاکره خواهد کرد که حماس اسرائیل را به رسمیت بشناسد و دست از خشونت بکشد.

انتهای پیام

کد N279521

وبگردی