آفتاب
از این پس صورت می‌گیرد

ثبت موقعیت جغرافیایی همه واحدهای ساختمانی در نقشه‌

ثبت موقعیت جغرافیایی همه واحدهای ساختمانی در نقشه‌

تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان نقشه‌برداری کشور و کمیسیون تخصصی املاک امضا شده که بر اساس آن همه واحدهای ساختمانی با موقعیت جغرافیایی دقیق در نقشه ثبت خواهند شد.

مرتضی صحرانورد - معاون سازمان نقشه‌برداری کشور - در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: در زمینه ژئوماتیک به نتایج خوبی دست پیدا کرده‌ایم و قرار است سازمان نقشه‌برداری کشور، متولی تهیه نقشه همه واحدهای ساختمانی در کشور باشد.

وی افزود: سازمان نقشه‌برداری کشور در نظر دارد با همه ارگان‌های ارگان‌های مربوطه همکاری کند و بر همین اساس تفاهم‌نامه‌ای را با کمیسیون تخصصی املاک امضا کرده‌ایم.

صحرانورد تاکید کرد: قرار است بر اساس این تفاهم‌نامه معاملاتی که در کل کشور صورت می‌گیرد با تعیین موقعیت جغرافیایی دقیق و جانمایی صحیح واحدهای ساختمانی در نقشه‌ها ثبت شود.

معاون سازمان نقشه‌برداری کشور خاطر نشان کرد: بدین ترتیب می‌توانیم به وسیله بارکد تعیین شده برای هر واحد ساختمانی به یک جانمایی صحیح در مبایعه‌نامه‌های عقد شده برسیم.

وی خاطر نشان کرد: در نظر داریم بدین وسیله فرهنگ نقشه و استفاده از آن را در کشور نهادینه کنیم و قرار است این تفاهم‌نامه از سوم خرداد ماه وارد فاز اجرایی خود شود.

صحرانورد با بیان این‌که این نقشه‌ها کمک می‌کنند افراد موقعیت املاک خود را در شهرها و استان‌های مختلف بیابند، افزود: نقشه‌هایی که تهیه می‌شود به صورت سیستم تصویر بین‌المللی در نظر گرفته می‌شود و به صورت یک مختصات مرکزی است که به این ترتیب این ملک نمی‌تواند به هیچ عنوان جابجا شود و دارای یک موقعیت خاص است.

معاون سازمان نقشه برداری کشور خاطرنشان کرد: با ثبت نقشه‌ها در تمام معاملات می‌توانیم به دادگستری و شوراها نیز کمک زیادی کنیم.

انتهای پیام

کد N279479

وبگردی