آفتاب

سنگ اندازی آلمان در مسیر انتخابات ریاست جمهوری سوریه

سنگ اندازی آلمان در مسیر انتخابات ریاست جمهوری سوریه

تهران - ایرنا - وزارت خارجه سوریه روز دوشنبه با صدور بیانیه ای، آلمان را به دلیل ممانعت از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه در آن کشور، به سنگ اندازی در مسیر انتخابات ریاست جمهوری این کشور متهم کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از وزارت خارجه این کشور گزارش داد : دولت آلمان به سفارت دمشق اجازه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور را در خاک آلمان نداد.

در این بیانیه آمده است: آلمان با این اقدام، به جرگه کشورهایی پیوست که می کوشند تا در مسیر انتخابات ریاست جمهوری سوریه سنگ اندازی کنند.

این بیانیه افزود: آلمان کشوری است که با حمایت های مالی و تسلیحاتی از گروه های تروریستی در سوریه ، با هدف تخریب و قتل عام مردم ، سهم بسزایی در ایجاد رنج و مشکلات برای مردم سوریه داشته است.

در این بیانیه خطاب به کشورهایی که تلاش دارند در مسیر انتخابات ریاست جمهوری سوریه سنگ اندازی کنند، آمده است : بدانید که سوریه کشوری مستقل و دارای حاکیمت است و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور بنابر خواست و اراده مردم و بر اساس قانون اساسی صورت می گیرد.

وزارت خارجه سوریه روز گذشته اعلام کرد که فرانسه با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سفارت دمشق در این کشور مخالفت کرده است.

دادگاه قانون اساسی سوریه اعلام کرد: انتخابات ریاست جمهوری برای سوری های مقیم خارج از کشور ، 7 خرداد برگزار خواهد شد.

مترجمام**9329** 1447 * 1010
کد N279294

وبگردی