آفتاب
حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی:

تکریم به خانواده شهدا مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است/ دیدار با خانواده شهدا جزو برنامه های ثابت معظم له است

تکریم به خانواده شهدا مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است/ دیدار با خانواده شهدا جزو برنامه های ثابت معظم له است

تهران- ایرنا- رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: تکریم، تعظیم و احترام به شهید و خانواده شهید همواره مورد تاکید و سفارش رهبر عظیم الشان بوده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «محمد محمدی گلپایگانی» عصر دوشنبه در همایش تکریم مقام شامخ شهیدان و تقدیر از پدران شهدا که در سالن سیدالشهدا هفتم تیر برگزار شد، اظهار داشت: پدران شهدا شخصیت های والایی هستند که حاصل و ثمره عمر خود را تقدیم خدا و انقلاب کردند.

وی با بیان اینکه برخی خانواده ها یک تا سه شهید تقدیم انقلاب کرده اند اظهار داشت: عنایت و توجه رهبر معظم انقلاب به خانواده های شهدا بی دلیل نیست و دیدار با خانواده های شهدا جزو برنامه های ثابت و مستمر ایشان است.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: از زمانی که من در خدمت رهبر معظم انقلاب بوده ام ایشان همواره سنت حسنه دیدار با خانواده شهدا را در برنامه های خود داشتند و من نیز گاهی توفیق داشتم تا در دیدارهای ایشان حضور داشته باشم که خاطرات زیبا و شنیدنی از این دیدارها مانده و ثبت و ضبط شده است و امیدواریم روزی به چاپ برسد.

حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی خاطر نشان کرد: گاهی که رهبر معظم انقلاب برای دیدار با خانواده شهدا به منزل آنها می روند وقتی نگاه پدر و مادر شهید به چهره ایشان می افتد دست و پای خود را گم می کنند و باورشان نمی شود چنین شخصیتی وارد خانواده آنان شده است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب وقتی وارد خانه خانواده شهدا می شوند ابتدا می گویند عکس شهید را کنار من بگذارید و از پدر و مادر و فرزندان شهدا نیز می خواهند که کنارشان بنشینند و شروع به صحبت کردن با آنان می کنند به طوری که با خانواده شهدا انس می گیرند.

وی اضافه کرد: معظم له گاهی در یک شب به خانه چهار شهید می روند و این عادت را در سفرهای رسمی و غیررسمی ترک نمی کنند و جزو برنامه های همیشگی شان است.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به بازدید روز گذشته معظم له از مرکز هوافضای سپاه گفت: کارهای عجیبی به دست جوانان این مرز و بوم شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی افزود: رشادت ها، شجاعت ها و دلاوری های شهدا در تاریخ ثبت شده است اما چون در عصر ما این اتفاقات رخ داده ، آنطور که باید، آن را نمی شناسیم و 100 یا 200 سال آینده خواهند گفت که ملتی با دست خالی در مقابل دشمن، محاصره اقتصادی و حمله خونخوار صدام ایستاد و پیروز شد.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: این ملت تنها با اتکا به خدا و هدایت رهبر فقید انقلاب حضرت امام خمینی (ره) توانست به پیروزی ها دست یابد؛ آنگاه که فرزند امام رحمت الله را شهید کردند ایشان خم به ابرو نیاورد و اشکی نریخت اما در مقابل دیگر شهدا اشک می ریختند و می گفتند به من رهبر نگویید چرا که رهبر شما طفل 13 ساله ای است که خود را به زیر تانک انداخت.

حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی اظهار داشت: در دوران جنگ تحمیلی این ملت ایستاد و خم به ابرو نیاورد و این ارزش دارد و دلیل سفارش رهبری به تکریم، تعظیم و احترام به شهید و خانواده شهید در همین موضوع است.

وی با بیان اینکه حاکمان دنیای امروز گرگ هایی خونخوار هستند خاطر نشان کرد: این روزها عکس هایی به دست من رسید که حال من را منقلب کرد؛ در این عکس که مربوط به سوریه بود تکفیری های خودفروخته با دلارهای نفتی، فتوای قتل شیعیان را می دهند و جنایت هایی کردند که روی هیتلر را سفید می کند، به طوری که با سرهای بریده فوتبال بازی می کردند.

وی ادامه داد: امروز تکفیری ها خطر بزرگی برای جهان اسلام هستند که امیدواریم خداوند ریشه آنها را از بین ببرد.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: ملت ایران در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی به عزت رسیده و اگر لحظه ای غافل شویم این گرگ ها ما را خواهند درید و البته این آرزو را به گور خواهند برد.

این خبر در حال تکمیل است

سیام(3)**9254**م.ب**1449
کد N279260

وبگردی