آفتاب
رئیس کمیسیون عمران مجلس:

توزیع صحیح اعتبارات از اولویت‌های کمیسیون عمران است

توزیع صحیح اعتبارات از اولویت‌های کمیسیون عمران است

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هاشمی گفت: متاسفانه توزیع ناعادلانه اعتبارات در سطح کشور استان‌های محروم همچون چهارمحال و بختیاری را دچار عقب‌ماندگی کرده است؛ مدیریت صحیح در توزیع اعتبارات از اولویت‌های کمیسیون عمران است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه چهارمحال و بختیاری سیدمهدی هاشمی در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به دیدار یک روز اعضای کمیسیون عمران از این استان، افزود: با توجه به گستردگی استان و طول زیاد مسیر، وقت زیادی برای بازدید از همه طرح‌های عمرانی این استان مورد نیاز است که امید است در آینده نزدیک فرصت بیشتری برای بازدید و بررسی مشکلات تمام نقاط برای اعضای مجلس فراهم شود.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی گفت: رهبر معظم انقلاب طی چند سال اخیر هر سالی را با عنوانی نامگذاری کرده‌اند؛ مسئله اقتصاد و فرهنگ نیز از تاکیدات و مطالبات مستمر ایشان بوده است. هرچند به دو موضوع اقتصاد و فرهنگ تا حدی پرداخته شده است، اما آن‌طور که شایسته بوده به این موارد توجه نشده است.

وی به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در پایان سال گذشته سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را تدوین و ابلاغ کردند که باید در این راستا گام‌های موثری برداشته شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه در تبیین اولویت‌های اقتصادی در سال جدید گفت: بحث توجه به تولید داخل به خصوص تولید اقلام اساسی و همچنین جذب سرمایه گذاران و تقویت بخش‌های خصوصی ازجمله مسائلی است که باید در سال جاری و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید برلزوم توجه به تولید گفت: متاسفانه قوانین و فرهنگ حاکم در کشور حمایتی جدی از بحث تولید ندارد باید تلاش کنیم تا سیاست‌ها، قوانین و تفکر و فرهنگ جامعه در راستای حمایت از تولید به خصوص حمایت از تولید کالاهای اساسی سوق پیدا کند.

وی در ادامه با بیان این‌که «در این استان خدمات روبنایی بسیار خوبی صورت گرفته است»، عدم تجهیز و تقویت زیرساخت‌ها و ارائه خدمات نامطلوب زیربنایی را مهم‌ترین مشکل این استان عنوان کرد.

هاشمی با اشاره به وضعیت نامطلوب مسکن مهر در این استان خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف وضعیت پروژه‌های مسکن مهر در این استان بسیار ضرورت دارد؛ چراکه مردم با مشکلات و سختی‌های فراوان مواجه شده‌اند.

وی با بیان این‌که «متاسفانه عدم توجه به زیرساخت‌ها مسکن مهر را در این استان با مشکلات فراوانی مواجه کرده است» تصریح کرد: در حال حاضر اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند جامعه که در این طرح ثبت نام کرده‌اند آواره و سردرگم هستند که باید هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین وضعیت آن‌ها اقدام شود.

وی با تاکید بر این‌که «واحدهای نیمه‌کاره باید به متقاضیان تحویل داده شود»، افزود: دولت مصوبه‌ای را پس از جلسه کمیسیون عمران به تصویب رساند تا پروژه‌های مسکن مهر با سرعت بیشتری به پایان برسد که این نشان از ویژه توجه دولت نسبت به تکمیل این پروژه‌هاست.

رییس کمیسیون عمران مجلس از تخصیص کامل اعتبارات سال 90 به استان چهارمحال و بختیاری خبر داد وافزود: در سال 92 بخش کمی از اعتبارات به این استان تخصیص یافته که امسال با پیگیری مسئولان استان و نمایندگان مجلس باقی مانده اعتبارات در راستای کمک به توسعه و پیشرفت مناطق محروم اختصاص داده خواهد شد.

وی با بیان این‌که «اعتبارات در استان های محروم به صورت عادلانه توزیع نشده است» تصریح کرد: متاسفانه توزیع ناعادلانه اعتبارات در سطح کشور استان‌های محروم همچون چهارمحال و بختیاری را دچار عقب ماندگی کرده است که مدیریت صحیح در توزیع اعتبارات از اولویت های کمیسیون عمران است.

وی رفع مشکلات بهداشت و درمان، راه‌های روستایی، تامین آب شرب به ویژه در روستاها، توجه ویژه به اعتبارات شهرداری‌ها، توسعه فرودگاه شهرکرد، تکمیل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، تکمیل راه آهن و بهینه‌سازی راه‌های استان را از اولویت‌های این استان عنوان کرد.

انتهای پیام

کد N279234

وبگردی