آفتاب

تجاوز قایق های جنگی اسراییل به آب های لبنان/ شکایت بیروت به سازمان ملل

تجاوز قایق های جنگی اسراییل به آب های لبنان/ شکایت بیروت به سازمان ملل

بیروت – ایرنا – قایق های جنگی ارتش صهیونیستی امروز(دوشنبه) به آب های سرزمینی لبنان تجاوز کردند و دولت لبنان در واکنش به این اقدام از رژیم صهیونیستی به اتهام نقض حاکمیت آن به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کرد.

به گزارش ایرنا، قایق های جنگی ارتش صهیونیستی در منطقه راس الناقوره در جنوب لبنان حدود 20 متر وارد آب های سرزمینی لبنان در دریای مدیترانه شدند و مقامات لبنانی هدف از این اقدام را تغییر در خطوط مرزی دریایی ارزیابی کردند.

ارتش صهیونیستی در چند روز گذشته با تجاوزهای مستمر به خاک لبنان بویژه تلاش کرده است تا منابع آبی لبنان در حوزه چاه های النبی شعیب روستای بلیدا و نهر وزانی را غصب کند.

نیروهای ارتش صهیونیستی دیروز(یکشنبه) صدها متر وارد خاک لبنان در منطقه اللبونه راس الناقوره در بخش غربی جنوب لبنان شد و بعداز از ریشه درآوردن چندین اصله درخت ، بلوک های سیمانی متعلق به ارتش لبنان را به داخل منطقه سنگرهای دیده بانی خود در سرزمین های اشغالی فلسطین منتقل کرد.

براساس این گزارش نیروهای صلح بان سازمان ملل متحد در جنوب لبنان(یونیفل) نه تنها به درخواست های ارتش لبنان برای توقف این تجاوز صهیونیست ها عکس العملی نشان ندادند بلکه از نیروهای ارتش صهیونیستی به نوعی حمایت و پشتیبانی کردند.

تقریبا روزی نیست که جنگنده ها و هواپیماهای شناسایی بدون سرنشین ارتش صهیونیستی حریم هوایی لبنان را برای ساعت های طولانی نقض نکنند و در چند روز گذشته این تجاوز هوایی صهیونیست ها به فضای لبنان گسترده تر و طولانی تر شده است.

ارتش صهیونیستی همچنین از دیروز مانورها و تمرین های نظامی با گلوله های جنگی و با بکار گیری توپخانه و تانک های مرکاوا را در مناطق نزدیک مرزهای سوریه و لبنان در ارتفاعات جولان اشغالی و کشتزارهای شبعای اشغالی شروع کرده و تنها در یک مرحله بیش از یکصد گلوله توپ شلیک کرد.

بدنبال گسترش تجاوزهای ارتش صهیونیستی به خاک ، دریا و هوای لبنان ، « میشل سلیمان» رییس جمهوری و « نبیه بری» رییس مجلس نمایندگان لبنان از« جبران باسیل» وزیر خارجه این کشور خواستند تا از این رژیم به سازمان ملل متحد شکایت کند.

خاورم ** 1324
کد N279179

وبگردی