آفتاب

العرب فاش کرد: اردوغان انتقام سقوط اخوان را از عربستان و امارات می گیرد

العرب فاش کرد: اردوغان انتقام سقوط اخوان را از عربستان و امارات می گیرد

مهر نوشت:

یک منبع عربی از طرحی با مدیریت نخست وزیر ترکیه علیه عربستان و امارات در واکنش به سرنگونی حکومت اخوان المسلمین در مصر خبر داد.

روزنامه العرب به نقل از برخی منابع نزدیک به "رجب طیب أردوغان" نخست وزیر ترکیه از وجود طرحی تبلیغاتی به مدیریت شخص اردوغان برای بر هم زدن ثبات در عربستان و امارات خبر داد.

این روزنامه با انتشار گزارشی اعلام کرد: اردوغان در پاسخ به سرنگونی حکومت اخوان المسلمین در مصر که به عنوان یک همپیمان، راه را برای بازگشت ترکیه به منطقه به عنوان یک قدرت منطقه ای هموار می کرد، اقدام به مدیریت یک طرح رسانه ای علیه عربستان و امارات کرده است.

به موجب این گزارش برخی از خبرنگاران و اصحاب رسانه ترک زبان که مقیم امارات و عربستان هستند، وظیفه هماهنگی میان آنکارا، دوحه و هسته های اخوان المسلمین را در عربستان بر عهده دارند و همچنین در ایام حج در راستای سیاستهای اردوغان در حمایت از اخوان المسلمین، با مسلمانان کشورهای مختلف گفتگو می کنند.

در این گزارش تصریح شده است که اردوغان تلاش می کند تا با حمایت از گروه موسوم به "مردان ترکیه" در داخل عربستان که در رسانه های سعودی و پایگاههای ارتباط اجتماعی از جمله توییتر فعالیت دارند، با به راه انداختن یک جنبش اجتماعی، سیاستها و افکار خود را در عربستان تبلیغ کند.

در ادامه این گزارش با تأکید بر همکاریهای قطر و شبکه قطری الجزیره با آنکارا در راستای اجرای اهداف اردوغان، به فعالیتهای وی علیه مقامات اماراتی در توییتر, در واکنش به تروریستی خواندن اخوان المسلمین مصر نیز اشاره شده است.

26149

کد N279057

وبگردی