آفتاب

حریت : بیش از سه هزار کودک در ترکیه ناپدید شده اند

حریت : بیش از سه هزار کودک در ترکیه ناپدید شده اند

آنکارا - ایرنا - پایگاه خبری ˈحریتˈ ضمن هشدار به استفاده باندهای تبهکار از کودکان ناپدید شده در مسایل غیر اخلاقی، پیوند عضو و مواد مخدر، از ناپدید شدن بیش از سه هزار کودک در ترکیه خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، این پایگاه خبری به نقل از یک گزارش تحقیقاتی نوشت: بر اساس آمار رسمی ، سه هزار و 249 کودک در ترکیه در سال گذشته ناپدید شده اند که 2800 نفر از آنان دختر هستند.

به نوشته این پایگاه خبری ، بر اساس تحقیقات صورت گرفته، سالانه حدود دو و نیم میلیون کودک در سطح جهان ناپدید می شود که اغلب آنان از کشورهای خاورمیانه از جمله افغانستان ، عراق و سوریه هستند . این کودکان در مرحله اول به منطقه ˈساکاریاˈ ( در نزدیکی استانبول) در ترکیه منتقل و از آنجا به کشورهای اروپایی و خاور دور انتقال می یابند.

حریت افزود: برخی از کودکان به خانواده هایی که فرزند ندارند، فروخته می شوند.

فرماندهی ژاندارمری ترکیه پیش از این اعلام کرده بود که در پنج سال گذشته بیش از 14 هزار و 400 کودک در ترکیه ناپدید شده اند.

ˈسروت یوروکˈ فرمانده نیروهای ژاندارمری ترکیه با اشاره به اینکه این موضوع یک ˈمعضل اجتماعیˈ است، افزود: هر ساله هزاران کودک در ترکیه با انگیزه های مختلف مفقود می شوند، تعدادی از آن ها اسیر باندهای قاچاق اعضای بدن می شوند، تعدادی دیگر به صف کودکان کار می پیوندند و گروهی دیگری نیز با انگیزه های تروریستی ربوده می شوند .

خاورم ** 2010** 230 **1651
کد N278775

وبگردی