آفتاب

هلند: احتمال تصویب تحریم بیشتر علیه روسیه وجود دارد

هلند: احتمال تصویب تحریم بیشتر علیه روسیه وجود دارد

تهران-ایرنا- ˈفرانتس تیمرمانسˈ وزیر امور خارجه هلند پیش بینی کرد که وزرای امور خارجه عضو اتحادیه اروپا در مورد تشدید تحریم ها علیه روسیه به توافق برسند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بروکسل، تیمرمانس روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت : تصور می کنم وزرای امور خارجه در مورد تشدید تحریم ها و افزایش تعداد افراد تحریم شده روسیه به توافق برسند، دیپلمات های مستقر در بروکسل گفته اند حدود 14 فرد و دو شرکت مستقر در شبه جزیره کریمه از جمله اهداف اولیه تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه هستند.

نشست روز دوشنبه وزرای امور خارجه 28 کشور عضو اتحادیه اروپا با ریاست ˈکاترین اشتونˈ مسئول سیاست خارجی این اتحادیه و حضور ˈدیدیه بورکهالترˈ رییس جمهوری سوئیس و رییس سازمان امنیت و همکاری اروپا امروز دوشنبه در بروکسل از ساعت 9:30 صبح به وقت محلی (12ظهر تهران) آغاز شد.

این جلسه که یکی از نشست های شورای روابط خارجی زیر نظر شورای اتحادیه اروپاست، تحولات اوکراین را به عنوان مهم ترین موضوع روز در اروپا بررسی می کند.

درگیری های اوکراین که خروج دولت پیشین مورد حمایت مسکو از قدرت را به همراه داشت، با تظاهرات شماری از جدایی طلبان در شرق این کشور ادامه یافته است.

جدایی شبه جزیره کریمه از اوکراین و الحاق آن به روسیه بر اساس نتایج همه پرسی از مردم این منطقه و درگیری در دیگر شهرهای شرقی اوکراین در موافقت با روسیه و مخالفت با دولت جدید کی یف، به بحران سیاسی در اوکراین و تقابل روسیه با غرب دامن زد.

همه پرسی از نزدیک به شش میلیون و 500 هزار نفر مردم ساکن استان های ˈدونتسکˈ و ˈلوهانسکˈ در شرق اوکراین و رای مثبت 89 درصدی آنها برای جدایی از دولت کی یف، اتحادیه اروپا و آمریکا را به موضع گیری سخت گیرانه ای علیه آن وا داشت.

اتحادیه اروپا و آمریکا نتیجه این همه پرسی را غیرقانونی دانسته و مسکو را به دلیل اختلال در وحدت ارضی اوکراین به تحریم ها و تدابیر تنبیهی بیشتر تهدید کرده اند.

اروپام**9157**1485** 1064
کد N278629

وبگردی