آفتاب

بزرگواری: مجلس برای تعطیلات بیش از حد ایام سال راهکار قانونی ارائه دهد

بزرگواری: مجلس برای تعطیلات بیش از حد ایام سال راهکار قانونی ارائه دهد

یک نماینده اصولگرای مجلس ضمن تاکید بر تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی گفت: مجلس در جایگاه قانونگذاری باید برای تعطیلات بیش از حد در ایام سال چاره‌اندیشی کرده و راهکار قانونی ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سیدعلی محمد بزرگواری نماینده مردم کهکیلویه در مجلس در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز(دوشنبه) اظهار کرد: از سپاه پاسداران که زمینه‌ای را به وجود آورد تا رهبری در هوافضای سپاه با صلابت هرچه تمام تر عزت و قدرت ملت ایران را به دنیای سلطه اعلام کنند، تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به برخی آیات قرآن کریم گفت: آنها‌یی که این آیات را تفسیر کردند بدانند که هرکجا فتنه و فتنه‌گر باشد، سپاه حاضر است تا فتنه را محو و فتنه‌گر را بکوبد و ما بسیجیان به عنوان سربازان پا به رکاب آنها آماده‌ایم.

نماینده مردم کهکیلویه در مجلس ادامه داد: حرف خدا و اولیای خدا چون براساس فطرت انسان‌ها هم قابل قبول و هم تاثیرگذار است همانگونه که شاهد بودیم کلمات امام(ره) و بنیانگذار جمهوری اسلامی در قالب فلسفی و عرفانی و با لهجه ساده به مردم بیان می‌شد چقدر تاثیرگذار بود که انقلاب اسلامی را با همه عظمتش به وجود آورد و حفظ نمود.

بزرگواری افزود: بعد از رحلت امام(ره) خلف صالحش مقام معظم رهبری براساس فطرت و خاستگاه ذاتی ملت ایران و داشته‌ها و ظرفیت‌های ایران اسلامی هرساله بیانات و نامگذاری‌هایی دارند که اگر مسئولان امر به خوبی می‌شنیدند و عمل می‌کردند، الان ما به سند چشم‌انداز 20 ساله خیلی نزدیک‌تر بودیم ولی افسوس که بسیاری از مسئولان ما با این بیانات و نامگذاری‌های راهگشا به صورت کلیشه‌ای و در قالب نشست‌ها و سمینارها اکتفا کردند.

این نماینده اصولگرای مجلس تصریح کرد: اکنون که اقتصاد مقاومتی مطرح شده و سال جاری به سال اقتصاد و فرهنگ نام گرفته است باز مسئولان دولتی، مجلسی و قضائی ما بنا دارند همان راه غلط گذشته را در رابطه با نقشه راه رهبری بپیمایند که این خود جفا و ظلم بزرگی نسبت به ملت ایران است.

وی ضمن انتقاد از وجود تعطیلات بیش از حد در ایام سال گفت: آیا این همه تعطیلاتی که در مملکت ما وجود دارد با اقتصاد مقاومتی، توسعه و پیشرفت در قالب استانداردهای بین‌المللی سازگار است اگر ما واقعیت را به مردم نگوییم مردم خود به خوبی شاهد و ناظر هستند که از 20 اسفند تا 20 فروردین هر ساله بسیاری از دستگاه‌ها و ادارات تعطیل هستند و با آن همه تعطیلات دیگری که به مناسبت‌های مختلف وجود دارد به انضمام پنجشنبه و جمعه‌ها و بین تعطیلی‌ها چگونه می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم.

بزرگواری افزود: یکی از ظرفیت‌های اصلی ما نیرو و توان کار است اما با این تعطیلات به هدر می‌رود. لذا ضرورت دارد مجلس در جایگاه قانونگذاری، چاره‌اندیشی کرده و راهکاری قانونی ارائه دهد.

نماینده مردم کهکیلویه در مجلس ادامه داد: بسیاری از نابسامانی‌های اجتماعی ریشه در فقر و بیکاری دارند و هزاران پسر و دختر تحصیلکرده به دلیل بیکاری افسرده شده‌اند آیا این روال با اقتصاد مقاومتی و شعار تدبیر و امید دولت سازگاری دارد؟ دولت باید بیشتر به فکر اشتغال جوانان باشد تا سبد کالا، یارانه‌ها و حاشیه‌سازی‌ها.

این نماینده اصولگرای مجلس خاطر نشان کرد: من به عنوان نماینده ملت ایران به دولت راستگویان و دولت تدبیر و امید عرض می‌کنم شما که مردم را محرم خود می‌دانید و راستگویان نام گرفته‌اید به عنوان نماینده مردم برای شما تبلیغ می‌کنم که از 4.2 میلیارد دلار چه میزان از آن به ایران آمده است تا ما وقتی به حوزه انتخابیه می‌رویم از شما تبلیغ کنیم.

بزرگواری ادامه داد: ملت شریف ایران می‌گویند انقلاب کردیم تا شاهزادگان و اشراف‌زادگان لاابالی و مرفه بی‌درد را بیرون کنیم و مستضعفین و شایستگان برای خدمت به مردم جای آنها را پر کنند ولی متاسفانه امروز شاهدیم که آقازاده‌ها جای آنها را پر کرده‌اند با این تفاوت که شاهزادگان و اشراف‌زادگان افرادی لاابالی و مرفه بی‌درد بودند نه به نام دین تخلفی کردند و نه از رانت و مذهب استفاده کردند ولی آقازاده‌ها که از گلوگاه‌های اقتصاد و فرهنگ ما چیره گشتند هم به نام دین سوءاستفاده کرده و هم از رانت مذهب استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

کد N278419

وبگردی