آفتاب

رئیس جمهور:تنها سازمانی که بدون نگاه جناحی و مذهبی و ملیتی در خدمت انسان است، هلال احمر است

رئیس جمهور:تنها سازمانی که بدون نگاه جناحی و مذهبی و ملیتی در خدمت انسان است، هلال احمر است

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی از سه نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر تجلیل کرد.

به گزارش خبرآنلاین، سمیرا خواجه از استان سیستان و بلوچستان ،عماد امیری از استان خراسان جنوبی و علی رضا رنگزن مقدم از استان آذربایجان شرقی از رییس جمهوری نشان ایثار دریافت کردند.

رئیس جمهور در این مراسم که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد با اشاره به نوع خدمات رسانی سازمان هلال احمر گفت: شاید تنها سازمان امدادگری که مرز و حزب نمی شناسد و جناح را مد نظر قرار نمی دهد حتی مذهب و حتی ملیت و دین را و فقط در خدمت نجات انسان می باشد، هلال احمر است.

روحانی گفت: بسیار خوشحالم که در جمع فداکاران و تلاشگرانی هستم که در راه نجات انسان ها و کسانی که در مسیر تسکین آلام مردم خود را آماده کرده اند و در روز نیاز وارد عمل می شوند.خود قرآن مجید هم در برخی از آیات خطاب به آنچه به ما می گوید مربوط به انسان است یَا أَیُّهَا الْإِنسَانُ إِنَّکَ کَادِحٌ إِلَی رَبِّکَ کَدْحًا فَمُلَاقِیهِ، آنجا که به ما می گوید اگر یک نفر کشته شود فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاس جَمِیعاً.

وی همچنین گفت: در بسیاری از امور بحث ما ویژگی های اعتقادی، عقیدتی، سیاسی، تمایلات شخصی، قومی و تعلقات مربوط به محیط جغرافیایی، هیچ چیز وجود ندارد، همان که فرمود من سمع رجل ینادی یا للمسلمین. صدای یک انسان را بشنوید که بگوید کمک. آن وقت گفت فلم یجبه فلیس بمسلم، تعبیر بسیار قوی است، اگر گرفتاری فریاد می زند و تو اعتنا نمی کنی، پس تو مسلمان نیستی، پیامبر می گوید پیرو من، امت من و جزء امت من نیست.

ادامه دارد..

 

2929

کد N278386

وبگردی