آفتاب

هلاکت چند فرمانده گروه‌های تروریستی در مناطق مختلف سوریه

هلاکت چند فرمانده گروه‌های تروریستی در مناطق مختلف سوریه

با شدت گرفتن درگیری‌ها میان گروه‌های تروریستی جبهه النصرة و داعش و ارتش آزاد سوریه چند تن از فرماندهان برجسته این گروه‌ها کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، به دنبال درگیری‌ها میان نیروهای گروه تروریستی داعش و ارتش آزاد در منطقه دیر الزور سوریه ابو اسامه العراقی، والی حسکه و یکی از رهبران داعش کشته شد.

همچنین در جریان درگیری‌های مشابه فرمانده یکی از گردان‌های شورشیان خارجی وابسته به جبهه النصره در منطقه دیر الزور به نام احمد خضر العمار کشته شد.

فرمانده گردان ابو القعقاع وابسته به جبهه النصره در اطراف لاذقیه به نام قصی آغا نیز کشته شد.

همچنین نیروهای وابسته به داعش با حمله به منطقه غربی دیر الزور این شهر را که کنترل آن در دست جبهه النصره است، محاصره کردند.

براساس گزارش‌های شبکه المیادین، فرمانده گردان مصعب بن عمیر وابسته به جبهه النصره در درگیری‌ با ارتش سوریه در نزدیکی شهر کسب کشته شد.

مفتی هیات شرعی جبهه النصره به نام ابو دجانه در درگیری‌ با نیروهای داعش در منطقه مرکده کشته شد.

ارتش سوریه همچنین توانست کنترل دو روستای تل ملح و الجلمه در اطراف حماة را بعد از درگیری با نیروهای ارتش آزاد سوریه بدست بگیرد.

دفتر اطلاع رسانی جنبش آزادگان شام اعلام کرد که حدود 25 تن از نیروهای داعش طی درگیری با ارتش آزاد در منطقه دیر الزور کشته شدند.

نیروهای داعش و ارتش آزاد نیز برای به دست گرفتن کنترل منطقه‌ای در اطراف دیر الزور با یکدیگر درگیر شدند.

فعالان سوری اعلام کردند که نیروهای وابسته به داعش تمام افراد یک خانواده سوری را که به یکی از مدارس اطراف دیر الزور رفته بودند، کشتند.

همچنین خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که 41 فرد مسلح در دو شهرک معلولا و جبعدین در ریف دمشق که در وقایع این منطقه دست داشتند، خود را تسلیم گرو‌ه‌های مربوطه کردند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین در عملیاتی در منطقه مورک در ریف حماة 20 تروریست را به هلاکت رساندند.

از سوی دیگر، ارتش اسرائی روز یکشنبه منطقه گذرگاه قنیطره بین سوریه و بخشی از منطقه جولان که تحت اشغال اسرائیل است منطقه بسته نظامی اعلام کرد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: منطقه اطراف قنیطره به دلایل امنیتی بسته شده است.

منابع امنیتی اسرائیلی نسبت به امکان تاثیر درگیری‌ها در سوریه بر این منطقه ابراز نگرانی کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N278261

وبگردی