آفتاب

نماینده سمیرم: مردم به تحقق شعارهای دولت تدبیر و امید دل بسته اند

نماینده سمیرم: مردم به تحقق شعارهای دولت تدبیر و امید دل بسته اند

تهران - ایرنا - نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: عمده رای رییس جمهوری مربوط به مردمی است که به تحقق شعارهای دولت تدبیر و امید دل بسته و خواهان بهبود وضعیت زندگی و معیشت همراه با عزت خویش هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «سکینه عمرانی» در نطق میان دستور جلسه علنی روز دوشنبه مجلس خطاب به رییس جمهوری اظهار داشت: انتخاب شما توسط عامه مردم صورت گرفته است و جنابعالی وامدار گروه های سیاسی نیستید چرا که در کشور ما افرادی که تابع احزاب و گروه های خاص هستند درصد اندکی از کل جمعیت هستند که عمدتا در کلانشهرها زندگی می کنند.

این نماینده مجلس یادآور شد: آرای عمده رییس جمهوری مربوط به مردمی است که به تحقق شعارهای دولت تدبیر و امید دل بسته و خواهان بهبود وضعیت زندگی و معیشت همراه با عزت خویش هستند.

عمرانی با اشاره به مشکلات شهرستان سمیرم اظهار داشت: مردم این شهرستان با ثبت بالاترین درصد آرا در استان اصفهان بیشترین حسن نیت و امید را به دولت یازدهم نشان دادند و به همان اندازه نیز از دولت انتظار توجه و رسیدگی ویژه دارند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس در ادامه نطق میان دستور خود از وزیر نیرو خواست که برای رفع مشکل کم آبی و خشک شدن مزارع و باغات استان اصفهان و بویژه شهرستان سمیرم چاره جویی کند و اقدامات لازم را برای رفع مشکلات انجام دهد.

عمرانی همچنین خواستار تامین آب شرب سالم در حوزه انتخابیه خود بویژه روستاهای شهرستان سمیرم شد و گفت: پروژه های آب شرب چندین سال است آغاز شده است ولی با بودجه های قطره چکانی نه تنها به اتمام نمی رسد بلکه زیرساخت ها نیز به مرور از بین می رود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس از وزیر جهاد کشاورزی نیز خواست در زمینه اجرای الگوی کشت مناسب، برنامه های آبخیزداری و آبیاری تحت فشار، اعطای تسهیلات بانکی به کشاورزان و اجرای طرح های صنایع تبدیلی و بخشودگی جرایم وام های معوقه، تقویت بیمه کشاورزی و تمام روش هایی که به اقتصاد کشاورزی کمک می کند، اقدامات لازم را انجام دهد.

عمرانی خاطر نشان کرد: مساله درگیری های مردم با سازمان منابع طبیعی به عنوان یک مساله فراگیر قسمت مهمی از وقت و انرژی مردم را به خود اختصاص داده است و لازم است در این زمینه وارد عمل شده و فرسایش های چندین ساله مردم و مننابع طبیعی تمام شود.

وی از کوچ عشایر به عنوان یکی از مشکلات این شهرستان به عنوان بزرگترین مناطق ییلاقی در جنوب کشور یادکرد و اظهار داشت: ورود زودهنگام عشایر با ممانعت یگان ویژه حفاظت منابع طبیعی رو به رو می شود و عشایر در شرایط سخت کمبود علوفه برای دام می مانند.

عمرانی اظهار داشت: لازم است ضمن هماهنگی بین استان ها در مسیر کوچ، ایل راه ها و مسیرهای توقف برای عشایر در نظر گرفته شود تا زمان رسیدن به ییلاق طولانی تر شده و عشایر به سختی نیفتند.

این نماینده مجلس با یادآوری بحرانی خشکسالی و سرمازدگی مکرر به وزیر کشور، گفت: این مشکلات وضعیت معیشتی مردم را در تنگنا قرار داده و منجر به مهاجرت های زیادی در سالیان اخیر شده است که حل این موضوع توجه ویژه می طلبد.

وی از وزیر راه و شهرسازی نیز خواست تا به وضعیت جاده های درون شهرستان راه های روستایی و جاده های مواصلاتی شهرستان به شهرهای اطراف رسیدگی کند زیرا هر روز شاهد حادثه در این جاده ها هستیم که سلامت و امنیت جانی مسافران را به خطر انداخته است.

سیام**2025 ** 1418
کد N278257

وبگردی