آفتاب
در چارچوب مرحله دوم همکاری‌ها

ایران و‌ آژانس امروز در وین گفت‌وگو می‌کنند

ایران و‌ آژانس امروز در وین گفت‌وگو می‌کنند

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که مقامات ایران و آژانس روز دوشنبه پیش از پانزدهم ماه مه (پایان مهلت اجرای هفت اقدام ایران در چارچوب مرحله دوم همکاری‌ با آژانس) با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نظر دارد مذاکراتی را با ایران روز دوشنبه پیش از پانزدهم ماه مه درباره اجرای اقدامات هفت‌گانه از سوی ایران برگزار کند.

این خبر بعد از اینکه منابع دیپلماتیک به رویترز روز جمعه اعلام کردند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دنبال شفافیت بیشتر از سوی ایران درباره یکی از گام‌های هفت‌گانه در جهت رفع نگرانی‌ها درباره چاشنی‌ها است.

منابع دیپلماتیک اعلام کردند که در اواخر ماه آوریل ایران گزارشی درباره چاشنی‌ها ارائه کرده بود که این چاشنی‌ها برای مصارف غیرهسته‌ای به کار برده می‌شود اما آژانس به دنبال اطلاعات بیشتری در این باره است.

آنها اعلام کردند آژانس همچنین می‌خواهد با ایران بر سر اقدامات جدید که قرار است بعد از پانزده مه اجرا شود توافق کند.

آژانس امیدوار است که این اقدامات بتواند شامل موضوعات حساس مربوط به مطالعات ادعایی درباره احتمال انحراف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران باشد.

گیل تودور، سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایمیلی روز یکشنبه اعلام کرد که این دیدار در وین برگزار می‌شود اما جزئیات بیشتری درباره آن ارائه نکرد.

وی گفت: مقامات ایران و آژانس بین‌المللی با یکدیگر دیدار می‌کنند که این دیدار برای مطرح کردن مباحث بیشتر در چارچوب همکاری است.

انتهای پیام

کد N278188

وبگردی