آفتاب

پاراشنکو: عملیات نظامی علیه جدایی طلبان اوکراین باید ادامه یابد

پاراشنکو: عملیات نظامی علیه جدایی طلبان اوکراین باید ادامه یابد

مسکو-ایرنا- پیوتر پاراشنکو نامزد انتخابات ریاست جمهوری اوکراین که بر اساس نتایج نظرسنجی ها از بیشتری شانس برای پیروزی در انتخابات برخوردار است، خواستار ادامه عملیات نظامی در شرق این کشور تا سرکوبی کامل جدایی طلبان شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری روسی ˈاینترفاکسˈ، پاراشنکو روز دوشنبه گفت: هیچ راه دیگری جز ادامه عملیات نظامی در مناطق شرق اوکراین وجود ندارد.

وی افزود: کشور در شرایط جنگی قرار دارد و در شرق با رویارویی شدید مواجه هستیم و تلاش های گسترده ای برای بی ثباتی وضعیت اوکراین و جلوگیری از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری انجام می گیرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اوکراین با بیان این که در شرایط آتش سوزی در خانه با ماموران آتش نشانی مبارزه نمی کنند، نیروهای امنیتی را به این ماموران تشبیه کرد که در مناطق شرق اوکراین برای سرکوبی جدایی طلبان تلاش می کنند و با هر گونه انتقاد از سران نیروهای امنیتی مخالفت کرد.

پاراشنکو گفت: باید به ماموران آتش نشانی برای اطفاء حریق در خانه کمک کرد و پس از خاموشی آتش به دنبال مقصران حادثه بود.

وی افزود: سوالات انتقادی زیادی در مورد اجرای عملیات نظامی در شرق اوکراین از سران کشور دارم اما باید به این واقعیت توجه داشت که از ماه مارس گذشته توانایی نظامی نیروهای امنیتی اوکراین افزایش یافته است و این امر شانس واقعی برای موفقیت عملیات نظامی به وجود آورده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اوکراین درمورد همه پرسی روز گذشته استقلال استان های لوهانسک و دونتسک گفت که هیچ کشوری این همه پرسی را به رسمیت نمی شناسد و عواقب حقوقی به همراه نخواهد داشت.

انتخابات ریاست جمهوری اوکراین روز 25 ماه می جاری برگزار می شود.

دولت اوکراین از اواسط ماه آوریل گذشته واحدهایی از وزارت کشور را برای مقابله با شبه نظامیان روس زبان در مناطق جنوب و شرق اوکراین اعزام کرده است.

در جریان عملیات نظامی این واحدها در مناطق مختلف استان دونتسک تا کنون دهها نفر از دو طرف کشته و مجروح شده اند.

اروپام/2242**۵۱۸ ** 1064
کد N278108

وبگردی