آفتاب
در پاسخ به مهر اعلام شد:

جزئیات شیوه برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی در پرند/ شهرداری برنامه‌ای برای خرید نمایشگاه ندارد

جزئیات شیوه برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی در پرند/ شهرداری برنامه‌ای برای خرید نمایشگاه ندارد

معاون شهردار تهران با تشریح جزئیات مراحل احداث شهر آفتاب( محل جدید نمایشگاه‌های بین المللی تهران) و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی گفت: تنها در شرایطی حاضر به خرید سهام شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ج.ا.ا هستیم که نمایشگاه تغییر کاربری دهد و فضای آن برای کاربری‌های توسعه شهری اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود صلاحی در حاشیه مراسم صبحانه کاری شهردار تهران با فعالان بخش خصوصی در جمع خبرنگاران گفت: برگزاری نمایشگاههای بین المللی در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران، مشکلات زیادی را برای مردم و بخش خصوصی به لحاظ ترافیکی به وجود آورده بود و البته ساختمان های این نمایشگاه نیز پاسخگوی نیاز بازدیدکنندگان نیست.

معاون شهردار تهران در پاسخ به سوال مهر افزود: بر همین اساس شهرداری تهران ساخت نمایشگاه بین المللی در شهر آفتاب واقع در منطقه پرند را در دستور کار قرار داد که امسال نیز با تزریق 400 میلیارد تومان دیگر، امیدواریم مراحل اجرایی این نمایشگاه را به اتمام برسانیم.

وی تصریح کرد: شهر آفتاب که محل اصلی احداث نمایشگاه جدید بین المللی است، نزدیک به فرودگاه بود و مقرر شده تا قبل از راه اندازی، خط مترو داخل نمایشگاه بیاید، ضمن اینکه محل پارک چندین خودرو نیز در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر، از تمامی میادین اصلی شهر تهران، اتوبوس ها آماده انتقال مردم به محل نمایشگاه پرند هستند.

صلاحی خاطرنشان کرد: امکان اقامت نیز در این محل فراهم است و سالن ها نیز به نحوی تجهیز شده که امکان تمدید زمان برگزاری نمایشگاه و برگزاری همزمان 5 نمایشگاه با هم فراهم است.

وی در پاسخ به سوال دیگر مهر مبنی بر برنامه شهرداری تهران برای احداث خط مترو و نیز خرید سهام نمایشگاه بین المللی تهران افزود: بر همین اساس، فعلا برنامه ای برای احداث خط مترو تا محل فعلی نمایشگاههای بین المللی نداریم و از سوی دیگه برنامه ای هم برای خرید سهام نمایشگاه فعلی تهران نداریم چراکه خود در حال احداث نمایشگاه هستیم، مگر اینکه محل فعلی نمایشگاههای بین المللی تهران تغییر کاربری داده و فضای آن به موضوعات شهری اختصاص یابد.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: شهرداری تهران بر روی بهبود فضای کسب و کار نیز برنامه های مفصلی تدارک دیده است و معتقد است که مسائل و مشکلات تهران از آلودگی هوا گرفته تا مسائل شهری، قابل حل اس.

وی اظهار داشت: باید سوخت را استاندارد کرد، خودروها نیز استاندارد تولید شوند تا هوای تهران بهینه شود. این در حالی است که می توان از ظرفیت خودروهای هیبریدی و برقی نیز استفاده کرد. ضمن اینکه اگر خودرو امکان جایگزینی ندارد، فعلا کار را از یک میلیون موتورسیکلتی که در تهران تردد می کنند، آغاز کرد.

کد N278058

وبگردی