آفتاب

کره شمالی، همسایه جنوبی خود و آمریکا را متهم به انتشار اطلاعات جعلی کرد

کره شمالی، همسایه جنوبی خود و آمریکا را متهم به انتشار اطلاعات جعلی کرد

تهران - ایرنا - کره شمالی روز دوشنبه ادعاهای آمریکا و کره جنوبی در خصوص استفاده کره شمالی از پهپادها برای جاسوسی در مرز بین دو کره را رد کرد و این دو کشور را به انتشار اطلاعات جعلی متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سئول، یک سخنگوی ارتش کره شمالی که نامش ذکر نشد، در بیانیه ای اعلام کرد: آمریکا در یک توطئه کورکورانه با دولت «پارک گئون هایه» رییس جمهوری کره جنوبی، نتیجه تحقیقات در مورد پهپادهای یافت شده در این کشور را جعل و اعلام کرد کره شمالی این هواپیماهای بدون سرنشین را برای جاسوسی از تاسیسات کره جنوبی در مرز بین دو کره به کار گرفته است.

این سخنگو ارتش در بیانیه خود که خبرگزاری رسمی کره شمالی آن را منتشر کرد، نوشت: آمریکا با حمایت های مغرضانه از ادعاهای دروغین کره جنوبی در صدد دامن زدن به تنش در شبه جزیره کره است.

بیانیه ارتش کره شمالی در حالی منتشر شد که «کیم مین سئوک» سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد تحقیقات مشترک آمریکا و کره جنوبی که با استفاده از دستگاه های ردیاب و کنترل سیستم های موجود در این پهپادها انجام شد، نشان داد که این پهپادها از کره شمالی به سمت کره جنوبی به پرواز درآمده اند.

در ماه آوریل (فروردین) سال جاری میلادی، کره جنوبی در تاریخ های مختلف از کشف لاشه سه فروند پهپاد خبر داد و اعلام کرد این هواپیماهای بدون سرنشین متعلق به کره شمالی بود.

کارشناسان کره جنوبی پیشتر مدعی شده بودند که کره شمالی در حال ساخت پهپادهایی است که توانایی شناسایی بالایی دارند و با یکدیگر در ارتباط هستند.

گفته می شود پهپادهای کره شمالی مجهز به دوربین های بسیار پیشرفته برای عکسبرداری از تاسیسات نظامی کره جنوبی هستند.

آساق 1450**1545
کد N277975

وبگردی