آفتاب

مخالفت اتحادیه جهانی علمای مسلمین با اعمال خشونت علیه شیعیان اندونزی

مخالفت اتحادیه جهانی علمای مسلمین با اعمال خشونت علیه شیعیان اندونزی

شیخ محی‌الدین قره‌داغی دبیرکل اتحادیه جهانی مسلمین در اظهارنظری اعلام کرد که این اتحادیه با هرگونه فراخونی و دعوت به تفرقه و شکاف در پیکره امت اسلامی یا ایجاد فتنه میان مذاهب آن مخالف است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این اظهارات که در روزنامه الوطن قطر نیز انعکاس داشت، در حالی از سوی وی مطرح شد که ماه گذشته کنفرانسی در جاکارتا برگزار شد و در آن شعاری سر داده شد مبنی بر اینکه باید ائتلافی علیه مسلمانان شیعه در اندونزی که تعداد آنها بالغ بر یک میلیون نفر می‌رسد، تشکیل شود.

اظهارات وی همچنین در پی صدور بیانیه‌ای از سوی کنفرانس بین‌المللی تقریب میان مذاهب اسلامی در لندن و در پاسخ به برگزاری کنفرانس بین‌المللی جاکارتا بیان شده است.

قره داغی تاکید کرد: این اتحادیه همواره تلاش کرده تا وحدت کلمه مسلمین و یکپارچگی آنها در دوری از فتنه که به امت اسلامی آسیب زیادی رسانده و آن را تضعیف می‌نماید، برقرار شود.

برخی از برگزارکنندگان کنفرانس جاکارتا خواسته بودند که علیه پیروان شیعه اعلام جهاد شود که به گفته وی این امر به عنوان تضعیف امت اسلامی و پراکنده کردن مسلمانان به شمار می رود.

دبیرکل اتحادیه جهانی مسلمین همچنین خاطرنشان کرد: اعلان جنگ از طریق کنفرانس‌های برگزار شده در نقاط مختلف جهان امری نادرست است، به ویژه اینکه این اجلاس‌ها هیچ منفعتی در بر نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه باید به جای صدور فتوای جهاد علیه مذاهب اسلامی و فرزندان امت اسلامی، علیه دشمنان اسلام اعلان جهاد صورت گیرد، تصریح کرد: اعلان جهاد توسط کشورهای اسلامی انجام می شود نه از طریق کنفرانس ها و همایش ها.

انتهای پیام

کد N277820

وبگردی