آفتاب

درگیری در جمهوری کنگو یازده کشته بر جا گذاشت

درگیری در جمهوری کنگو یازده کشته بر جا گذاشت

تهران – ایران – یازده نفر از جمله یکی از سران سابق شبه نظامیان ˈجمهوری دمکراتیک کنگو ˈ در درگیری با پلیس ˈجمهوری کنگوˈ کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری ˈرویترزˈ، پلیس ˈجمهوری کنگوˈ روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد درگیری با مهاجران ˈجمهوری دمکراتیک کنگو ˈ روز شنبه رخ داد و سه پلیس نیز در زمره کشته شدگان هستند.

پس از آن که ˈجمهوری کنگو ˈ بیش از 70 هزار نفر از شهروندان ˈجمهوری دمکراتیک کنگو ˈ را در عملیاتی اخراج کرد تنش میان دو کشور تشدید شد.

مقامات ˈبرازاویلˈ (پایتخت جمهوری کنگو) می گویند این اقدام در جهت پایان دادن به موجی از جرایم که به خارجی ها نسبت داده می شود، انجام شده است.

طبق بیانیه پلیس، روز شنبه در شهر ˈاوواندوˈ واقع در 500 کیلومتری شمال برازاویل بین برخی از اتباع ˈجمهوری دمکراتیک کنگو ˈ که اکنون به صورت مهاجر در ˈجمهوری کنگو ˈ به سر می برند با ساکنان محلی درگیری رخ داد. پس از انکه پلیس تلاش کرد به درگیری ها خاتمه دهد مهاجران با قمه به پلیس هجوم بردند. در این حمله یازده تن جان باختند.

این بیانیه افزود: هم اکنون اوضاع در این شهر به حالت عادی بازگشته است.

در سال 2009 و پس از بالا گرفتن مناقشات درون قومی بر سر دسترسی به منابع ماهیگیری، دهها هزار نفر از پناهجویان ˈجمهوری دمکراتیک کنگوˈ از مرز ˈجمهوری کنگوˈ عبور کردند و وارد خاک این کشور شدند.

خاورم**9156 *1446
کد N277769

وبگردی