آفتاب

پیشنهاد فرانسه برای میزبانی نشست امنیتی درباره بوکوحرام

پیشنهاد فرانسه برای میزبانی نشست امنیتی درباره بوکوحرام

رئیس جمهور فرانسه در اظهاراتی از آمادگی پاریس برای برگزاری نشست امنیتی با حضور کشورهای آفریقایی درباره بوکوحرام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "فرانسوا اولاند" که به جمهوری آذربایجان سفر کرده با اعلام این موضوع گفت : ما آمادگی داریم تا نشستی را درباره موضوع بوکو حرام و ربوده شدن بیش از 200 دختر دانش آموز توسط این گروه تروریستی برگزار کنیم.

به گفته رئیس جمور فرانسه، اگر کشورهای آفریقایی با برگزاری این نشست موافقت و در آن شرکت کنند پاریس این آمادگی را دارد که در روز شنبه هفته آینده این نشست امنیتی را برگزار کند.

بر اساس این گزارش، در صورت برگزار شدن این نشست، نمانیدگان کشورهای نیجر، چاد، کامرون و بنین در نیجریه حاضر خواهند شد و علاوه بر آن نمایندگانی از کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلیس و اتحادیه اروپا نیز برای شرکت در این نشست امنیتی به نیجریه سفر می کنند.

این نشست در حالی برنامه ریزی می شود که از روز گذشته فشارها بر دولت "گود لاک جانتان" رئیس جمهور نیجریه افزایش یافته است. علت افزایش فشارها انتشار گزاشهایی درباره تعلل جانتان برای آغاز عملیات گسترده برای یافتن دختران ربوده شده است.

بر اساس گزارشهای منتشر شده، در همان روزهای ابتدایی ربوده شدن دختران دانش آموز، چند کشور غربی پیشنهاد کمک به جانتان برای یافتن این دختران را داده بودند اما رئیس جمهور نیجریه با این پیشنهاد مخالفت کرده است.

حدود یک ماه است که گروه تروریستی بوکوحرام بیش از 200 دختر دانش آموز را ربوده و تهدید به فروش آنها کرده است. البته گزارشهایی درباره اینکه برخی از این دختران به قیمت 12 دلار فروخته شده و سپس به اجبار به عقد مردان درآمده اند نیز در رسانه ها منتشر شده است.

کد N277762

وبگردی