آفتاب

تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه آغاز شد/درخواست ریاست‌جمهوری از مردم

تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه آغاز شد/درخواست ریاست‌جمهوری از مردم

در حالی که روند تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در سوریه رسما آغاز شده است، ریاست جمهوری این کشور با صدور بیانیه‌ای از همگان خواست به تبلیغات نامزدها احترام بگذارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، خیابان‌های پایتخت سوریه و شهرهای دیگر این کشور مملوء از پوسترهای تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری شده و این نامزدها برنامه‌های انتخاباتی خود را برای آگاهی مردم این کشور ارائه می‌دهند.

پوسترهای بشار اسد، رئیس کنونی سوریه که شعار "همه با هم" را انتخاب کرده است را بیش از بقیه به چشم می‌خورد.

این در حالی است که حجار نامزد دیگر انتخابات ریاست جمهوری شعار "خواست مردم برتر از خواست یک گروه خاص است" و النوری شعار "احیای قشر متوسط" ، "اقتصاد آزاد هوشمند" و "مبارزه با فساد" را برای تبلیغات انتخاباتی خود انتخاب کردند.

تبلیغات انتخاباتی در سوریه تا 24 ساعت قبل از آغاز رای گیری در 3 ژوئن ادامه خواهد داشت.

اکثر ساکنان دمشق حمایت خود را از نامزدی بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری اعلام و تاکید کردند که نامزدهای دیگر این انتخابات را به خوبی نمی‌شناسند.

بشار اسد در جریان همه پرسی سال 2000 بعد از فوت حافظ اسد به حکومت رسید و در سال 2007 بار دیگر در جریان برگزاری یک همه پرسی در قدرت ماند.

این نخستین انتخابات ریاست جمهوری با حضور گروه‌های مختلف در سوریه به شمار می‌آید اما هیچ کدام از مخالفان نظام در این انتخابات نامزد نشدند. شرط نامزدی آنها اقامت 10 سال در سوریه به شمار می‌آید.

از سوی دیگر ،ریاست جمهوری سوریه با صدور بیانیه‌ای از تمامی مردم این کشور خواست نسبت به قوانین احترام گذاشته و با روند برگزاری انتخابات تعامل مثبت داشته باشند.

ریاست جمهوری سوریه

در ادامه این بیانیه از همگان خواسته شده است به تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری احترام گذاشته شود تا هر کس بتواند با آزادی کامل نظر خود را ارائه دهد.

انتهای پیام

کد N277702

وبگردی