آفتاب

نخست وزیر ترکیه ، دولت موازی را به کودتا متهم کرد

نخست وزیر ترکیه ، دولت موازی را به کودتا متهم کرد

آنکارا - ایرنا - ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه بار دیگر ˈ دولت موازی ˈ به رهبری ˈ فتح الله گولن ˈ را به کودتا علیه ˈ دولت آنکارا ˈ متهم کرد.

درپی عملیات فسادمالی و ارتشاء توسط پلیس و دادستان استانبول در26 آذرماه که منجر به دستگیری شماری از منتسبان به دولت ترکیه،برخی از تجار و سه نفر از فرزندان وزرای کابینه اردوغان شد،مقامات دولتی ترکیه و اردوغان از دولت موازی به رهبری ˈ فتح الله گولن ˈ مخالف آمریکانشین دولت آنکارا به عنوان عاملان این عملیات نام بردند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری حریت ، نخست وزیر ترکیه گفت : دولت آنکارا همچنان به شناسایی و برکناری هواداران این جماعت در سازمان شهربانی و قوه قضاییه ترکیه ادامه خواهد داد.

وی هواداران جماعت گولن را به خیانت متهم کرد و افزود :ˈ شکار ساحران ˈ که قصد کودتا علیه دولت را داشتند ، همچنان ادامه خواهد داشت.

نخست وزیر ترکیه از نمایندگان ، شهرداران و روسای استانی حزب حاکم ˈ عدالت و توسعه ˈ خواست به شناسایی عوامل گولن در ادارات دولتی ادامه دهند.

اردوغان بار دیگر از ˈ فتح الله گولن ˈ که در پنسیلوانیای آمریکا اقامت دارد ، خواستار بازگشت به ترکیه شد و افزود : در ترکیه مناطق بسیاری برای افرادی که قصد دارند در انزوا زندگی کنند ، وجود دارد.

دولت آنکارا در پی عملیات فساد مالی و ارتشا ، شمار بسیاری از هواداران گولن در قوه قضاییه و شهربانی ترکیه را تصفیه و برکنار کرد.

تاکنون نزدیک به 15 هزار نفر از نیروهای پلیس ترکیه از کار برکنار و یا به شعب دیگر منتقل شده اند.

خاورم ** 230/1547
کد N277466

وبگردی