آفتاب

انصاری:چقدر به کفر نزدیک است این که در انتخابات گفته شود من از تو مدرک دارم

انصاری:چقدر به کفر نزدیک است این که در انتخابات گفته شود من از تو مدرک دارم

سایت جماران نوشت:

 به نقل از خبرنگار کمیته اطلاع رسانی و خبری ستاد بزرگداشت امام خمینی(س)، محمد علی انصاری دبیر ستاد بزرگداشت امام(س) در همایش مسوولین کمیته ها و اعضای ستاد قرارگاه شهید فهمیده خطاب به پاسداران و بسیجیان حاضر در این همایش گفت: برگزاری سالگرد امام حرکتی است که شما پرچمدار آن هستید؛ در این مراسم همه گروه ها و اقشار می آیند و می گویند ما همه حول محوری حرکت می کنیم که امام پایه گذار آن بوده و اولین شعار و پیام آن بزرگوار ادب، اخلاق، اصلاح و تعامل با یکدیگر است. ما ملت ها، کشورها، اقلیت ها، ادیان مختلف را دعوت می کنیم و می گوییم می خواهیم این بیرق را بلند کنیم. این پرچم به این عنوان برافراشته می شود که به دنیا اعلام کنیم ای دنیا ما زیر پرچم امام و ولایت متحد، برادر و برابر هستیم.

دبیر ستاد بزرگداشت امام(س) با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) افزود: چقدر به کفر نزدیک است؛ این که فردی عیبی را از کسی داشته باشد؛ نگه دارد و در ایام انتخابات آن روزی که کار به درگیری یا دعوا کشید آن عیب یا اشکال را فاش کند و بگوید من از تو مدرک دارم؛ پیغمبر می فرماید این به کفر نزدیک است.

وی با اشاره به اهمیت آبروی مسلمان و جایگاه اخلاق در اسلام گفت: این حدیثی است؛ تکان دهنده از پیامبر اسلام (ص). حضرت محمد(ص) می فرمایند چقدر این مساله به کفر نزدیک است که مسلمانی عیب های مسلمانی را بداند و آن را در دل خود نگه دارد برای روزی که بخواهد علیه او استفاده و آن را علنی کند.

وی همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی از مواردی که به اسم انتقاد در جامعه مطرح می‌شود، گفت: در واقع این موضع گیری ها تخریب و بی‌ادبی است.

انصاری تاکید کرد: ایجاد ناهنجاری‌ها و مخدوش کردن چهره دیگران که موجب بردن آبروی کسی شود، از شیوه مسلمانی به‌دور است.

وی دلیل مشکلات موجود در کشور را بروز مناقشات فردی دانست و افزود: مشکلات موجود به این دلیل است که ما مبارزات فردی را شروع کرده‌ایم و درگیری‌های وقت‌گیر را تجربه می‌کنیم، درحالی که کشور و مملکت ما امروزه بیش از هر وقت دیگر به اتحاد، یکدلی و یکصدایی همه اقوام و آحاد ملت نیاز دارد تا با یک هدف مشترک و تحت‌لوای جمهوری اسلامی در مقابل این هجمه‌های بزرگ صف‌آرایی کنند.

دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی(س) اظهار داشت: آن روزی که گروه‌های مختلف در کنار یکدیگر برادرانه کار و تلاش کنند و جامعه دچار تشتت نشود، روح امام و روح پیامبر(ص) و امیر مومنان(ع) در آرامش خواهند بود.

انصاری با ابراز نگرانی از برخی اختلافات داخلی و بیان این‌که «ما هنوز نتوانسته‌ایم مسائل داخلی خود را حل بکنیم و نقاط ضعفمان را به نقاط مثبت تبدیل کنیم.» گفت: امروز در وضعیتی قرار گرفته‌ایم که توپخانه اسلام علیه خود اسلام به کار گرفته می شود.

وی خاطرنشان کرد « تنها درد کشنده‌ای که می‌توانست در وجود امام باشد، درد تفرقه جامعه اسلامی و جامعه شیعی بود» و افزود: در زمانی که کشور بیش از هر وقت دیگر به اتحاد، یکدلی و یکصدایی همه اقوام و آحاد ملت نیاز دارد، مبارزات فردی را شروع کرده‌ایم و درگیری‌های وقت‌گیر را تجربه می‌کنیم. باید اختلافات را کمرنگ کنید. نگذارید مسائل به عقده ها و کینه هایی تبدیل شود که ما دیگر تحمل همدیگر را نداشته باشیم. روش اسلام روش اصلاح گری است. اگر مشکلی هست آن را اصلاح کنیم.

به گزارش جماران، رییس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی که در همایش قرارگاه شهید فهمیده سخن می گفت، با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در سال گذشته پیش از انتخابات اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال گذشته پیامی دادند که تبدیل به حماسه شد. این پیام مردم را حول محوری جمع کرد. ایشان فرمودند بیایید خدمت کنید و مملکت را از بحران ها و تحریم ها بیرون بیاورید.

انصاری به تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع اقتصاد و فرهنگ در انتخاب نام سال جاری اشاره و اظهار داشت: نامگذاری‌ امسال از سوی مقام معظم رهبری روی مساله اقتصاد و فرهنگ در جامعه موضوع مهم و قابل تاملی است.

وی با تاکید بر اهمیت بحث فرهنگی اظهار کرد: بحث فرهنگ به‌ نوعی با مراسم بزرگداشت امام گره خورده است. محتوای بزرگداشت امام، محتوایی فرهنگی است و ما هر چقدر بر غنای فرهنگی این مراسم بیفزاییم از مزایای فرهنگی آن بهره‌مند خواهیم شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری در بخش دیگر از صحبت های خود با بیان اینکه باید ببینیم دغدغه فرهنگی از کجا شروع می‌شود یادآور شد: باید به این نکته توجه کنیم که دغدغه مقام معظم رهبری نسبت به فرهنگ مربوط به امسال و سال گذشته نیست. ایشان نزدیک به بیست سال است از هجمه فرهنگی سخن می‌گویند.

دبیر ستاد بزرگداشت سالگرد امام(س) ادامه داد: برای حل ناهنجاری‌های اجتماعی، اخلاقی، سیاسی و فرهنگی که همه ما به‌نوعی دغدغه آن را داریم، نباید در نگرش‌های سطحی خلاصه شد.

وی با بیان اینکه با شیوه‌های سطحی هرگز دغدغه فرهنگی مقام معظم رهبری حل نخواهد شد افزود: این درست نیست که بگوییم دغدغه فرهنگی فقط مربوط به بدحجابی است و یا اینکه بگوییم ناهنجاری فرهنگی فقط مربوط به مسائل لاابالی‌گری است. اصل دغدغه و هجمه‌ای که ملت ایران با آن مواجه هستند، از سه بخش تشکیل شده است.

انصاری اولین دغدغه را هجمه به اصل اسلام دانست و خاطرنشان کرد: این هجمه از سوی تمامی کسانی که به‌نوعی با اسلام همسویی مکتبی ندارند، وارد می‌شود. آنها سعی می‌کنند اسلام را منکوب کنند. من در هیچ دوره تاریخی چنین هجمه وسیعی را سراغ ندارم.

دبیر ستاد بزرگداشت امام(س) هجمه دوم را علیه تشیع دانست و یادآور شد: متاسفانه در دنیا به اشکال مختلف علیه شیعه و مکتب علوی صف‌آرایی می‌شود. از برداشت‌های سخیف علیه شیعیان گرفته تا سخنرانی‌ها و مقالات مختلف و متاسفانه هجمه به شیعه در بین ملل جهان به گونه‌ای گسترش یافته است که شیعیان در همه کشورهای جهان تحت فشار قرار دارند.

دبیر ستاد بزرگداشت سالگرد امام(س) ادامه داد: دغدغه سوم هجمه به انقلاب و به این مسیر شفاف، نورانی و تاریخی است که امام آن را پایه‌گذاری کرده است.

انصاری یادآور شد: نگرانی مقام معظم رهبری تنها نگرانی برای کشور نیست بلکه ایشان نگران کل بشریت و تمامی اقشار جهان هستند و برای همه دل می‌سوزانند.

وی با تاکید بر اینکه فکر نمی‌کنم در دنیا هیچ کشوری مثل ایران در مقابل چنین هجمه‌هایی قرار گرفته باشد، اظهار داشت:خطر بسیار جدی است و این نشان می دهد که این موضوع مربوط به امسال و پارسال نیست.

انصاری افزود: مشکل اساسی در کنار این دغدغه‌ها این است که روش‌هایی که برای پیشبرد هجمه‌های فرهنگی در دنیا پیش گرفته می‌شود، روش‌های نو و فناوری‌های جدید و خطرناکی است که با آن مواجهیم.

وی تاکید کرد: دیگر دوران جنگ نظامی برای تغییر فرهنگ ملت‌ها گذشته است و دشمن این موضوع را نباید فراموش کند.

انصاری در ادامه به پدیده ناهنجاری های جنسی در دنیا اشاره کرد و افزود: این زشتی و پستی برخی فلسفه‌های به ظاهر فرهنگی و علمی را نشان می‌دهد که در خدمت حمایت و موجه جلوه‌دادن همجنس‌بازی قرار می‌گیرد و به‌نظر ما این عین انتحار بشریت است. چرا که اگر بشریت روزی آزادی همجنس‌بازی را پذیرفت یعنی دست به نابودی شخصیت و صفت انسانی خویش زده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فکر نمی‌کنم در دنیا هیچ کشوری به اندازه کشور ما نهادها و سازمان‌های فرهنگی داشته باشد. با این تعداد نهادهای فرهنگی و افرادی که در بخش فرهنگ مشغول فعالیت هستند، دیگر تکلیف مشخص است.

انصاری افزود: عقبه فرهنگی ما به بیش از 1400 سال پیش برمی‌گردد و این نشان از آن دارد که ما مثل مائوئیست‌ها و کمونیست‌ها نیاز به برنامه و مکتب ساختگی نداریم زیرا سرمایه‌ای بسیار عظیم‌تر از‌آنچه فکر می‌شود، داریم.

وی همچنین با قدردانی از دولت‌های پیشین گفت: در همه دولتهای قبل واقعا با ستاد بزرگداشت حضرت امام(س) همراهی و همکاری خوبی شد و باید در اینجا از آقای احمدی نژاد و هیئت دولت قبل نیز تشکر کنم.

دبیر ستاد بزرگداشت امام(س) گفت: دکتر روحانی یکی از شخصیت‌های برجسته نظام است و با کمک دولت تدبیر و امید تا امروز کم و کاستی در اجرای برنامه‌های سالگرد حضرت امام وجود نداشته است. البته دولت جدید این امید و انتظار را ایجاد کرده است که ما را در مسیر برگزاری مراسم بزرگداشت بیش از پیش همراهی کرده و از کمک‌های خود بهره‌مند کند.

4545

 

کد N277427

وبگردی