آفتاب

بررسی راهکارهای اقتصاد مقاومتی در کمیسیون شوراها

بررسی راهکارهای اقتصاد مقاومتی در کمیسیون شوراها

راهکارهای اقتصاد مقاومتی با حضور مدیران ارشد شهرداری‌های کشور، شوراهای اسلامی شهر و روستا، نیروی انتظامی و وزارت کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اعلام این خبر افزود: توجه مقام معظم رهبری، مباحث اقتصاد و ارائه راهکار اقتصاد مقاومتی از سوی معظم‌الله حرکتی نو و راه‌حلی عالمانه در جهت پیشرفت کشور در تمام ابعاد است که براین اساس مجلس شورای اسلامی با لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب به دنبال آسیب‌شناسی و تقویت حقوقی و قانونی اقتصادی مقاومتی است.

امیرخجسته با اشاره به برنامه‌های امروز کمیسیون متبوعش گفت: شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا با گستردگی و وسعت زیادی که در کشور دارند، نقش عمده در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته و به دلیل ارتباط مستقیم آن‌ها با عمران و توسعه شهری باید در اقتصاد مقاومتی مورد توجه خاص باشند.

او هم‌چنین درباره نقش وزارت کشور و نیروی انتظامی در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: نیروی انتظامی و وزارت کشور به سبب نوع ماموریتی که دارند در زمینه مقابله با جرایم اقتصادی و سالم‌سازی و شفاف‌سازی فضای اقتصادی کشور نقش خاصی می‌توانند داشته باشند که کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور به دنبال احیای این نقش خاص است.

در این جلسه برنامه‌های تهیه شده و در دست تهیه شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط مهندس چمران، رییس شورای عالی استان‌ها به استحضار کمیسیون رسیده و مقرر شد ظرف 10 روز آینده پیشنهادهای عملیاتی دستگاه‌ها ارائه شود.

هم‌چنین در این جلسه حجت‌الاسلام ابوترابی با اشاره به نقش شهرداری‌ها و شوراهای شهر در بهبود فضای کسب و کار کشور، خواستار توجه شهرداران کشور به ایجاد فضای نشاط اقتصادی در کشور شد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور و نایب رییس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد با همکاری مجلس و دولت و نهادهای انقلابی، شاهد پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور باشیم.

انتهای پیام

کد N277347

وبگردی