آفتاب
تحولات همسایگان شرقی/

آمریکا بر عملیات فوری ارتش پاکستان در وزیرستان تاکید کرد/ کشته و زخمی شدن 26 نفر در قندهار

آمریکا بر عملیات فوری ارتش پاکستان در وزیرستان تاکید کرد/ کشته و زخمی شدن  26 نفر در قندهار

تاکید آمریکا بر لزوم عملیات فوری ارتش پاکستان در وزیرستان، انفجار در پیشاور و کشته و زخمی شدن 26 نفر در قندهار از جمله تحولات همسایگان شرقی کشورمان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، اکسپرس تریبون گزارش داد که ویلیام برنز معاون وزیر امور خارجه آمریکا در سفری غیر منتظره به پاکستان در دیدار با نواز شریف نخست‌وزیر، راحیل شریف فرمانده ارتش و سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر پاکستان بر لزوم عملیات فوری و بی‌ قید و شرط نظامی ارتش این کشور در وزیرستان شمالی و همچنین مبارزه با تروریسم تا قبل از به قدرت رسیدن دولت جدید افغانستان تاکید کرد.

معاون وزیر امور خارجه در دیدار با سرتاج عزیز بر لزوم آزادی فوری جاسوس اف. بی. آی که از شهر کراچی دستگیر شده است و همچنین ادامه همکاریهای واشنگتن و اسلام آباد تاکید کرد.

خبر دیگر اینکه در پی انفجار بمب همزمان با ادای نماز ظهر در مسجدی نزدیک استادیوم ورزشی در شهر پیشاور پاکستان 14 نفر کشته و شش فرد دیگر زخمی شدند.

هنوز مشخص نشده که آیا این انفجار یک عملیات انتحاری بوده است یا خیر. همچنین هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

رسانه های پاکستانی همچنین از کشته شدن 14 نفر از جمله یک افسر پلیس در جریان درگیریهای قدمی در بلوچستان خبر دادند.

از جمله تحولات مهم افغانستان نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ضیا درانی سخنگوی فرماندهی امنیتی ولایت قندهار در جنوب افغانستان در گفتگو با خبرنگاران از کشته شدن چهار غیرنظامی و زخمی شدن 22 فرد دیگر بر اثر انفجار بمب جاسازی شده در یک خودرو خبر داد.

وزارت امور خارجه افغانستان همچنین از کمک 2.5 میلیون دلاری هند و چین به آسیب دیدگان منطقه ارگو  بدخشان خبر داد.

کد N277340

وبگردی