آفتاب

بحران اوکراین فردا محور مذاکرات اتحادیه اروپا

بحران اوکراین فردا محور مذاکرات اتحادیه اروپا

منابع آگاه در اتحادیه اروپا امروز (یکشنبه) گفتند، انتظار می‌رود بحران اوکراین محور مذاکرات فردا (دوشنبه) وزرای امور خارجه این نهاد در جریان نشست رسمی ماهانه آن‌ها در بروکسل باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری کونا، دیدییر برکهالتر، رئیس سازمان امنیت و همکاری درباره وضعیت اوکراین و اقدامات هیات ویژه ناظران سازمان امنیت و همکاری در این کشور تبادل نظر خواهد کرد.

انتظار می‌رود وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا درباره وضعیت کنونی اوکراین، تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش بحران این کشور و توسعه احتمالی تحریم‌ها مذاکره کنند.

شورای امور خارجه اتحادیه اروپا سپس به روند صلاح خاورمیانه خواهد پرداخت و آمادگی این اتحادیه برای مشارکت دائمی در اقدامات پس از جنگ برای تضمین تداوم یک توافقنامه صلح بازگو خواهد کرد.

اتحادیه اروپا برای هر دو طرف در توافقنامه نهایی یک بسته‌ی بی‌سابقه حمایت سیاسی، اقتصادی و امنیتی اروپا را تهیه خواهد کرد.

‌وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در مراسم ضیافت نهار درباره آینده سیاست همسایگی اروپا مذاکره و پیشرفت روابط اتحادیه اروپا با همسایگان مجاور را ارزیابی خواهند کرد.

نشست وزرای اتحادیه اروپا و الجزایر نیز روز سه‌شنبه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N277176

وبگردی