آفتاب

دیدار رییس مجلس اسلوونی با بروجردی

دیدار رییس مجلس اسلوونی با بروجردی

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صبح امروز در دیدار با رییس مجلس اسلوونی و هیات همراه وی ضمن ابراز خرسندی از روند توسعه و گسترش روابط فی‌مابین در عرصه‌های گوناگون گفت: نگاه ایران به همکاری با اسلوونی داشتن مناسبات خوب رو به رشد در تمامی عرصه‌ها به ویژه در عرصه‌های پارلمانی است.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، وی در همین زمینه خاطر نشان کرد: گسترش همکاری‌های پارلمانی دو کشور بستر مناسب برای تسهیل روند مناسبات در این عرصه‌ها را فراهم خواهد کرد.

بروجردی همکاری گروهی از بازرگانان و صاحبان صنایع اسلوونی با هیات پارلمانی این کشور را فرصتی مناسب برای شناسایی ظرفیت‌ها و زمینه‌های گسترش روابط دانست.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به تحولات عراق، افغانستان و سوریه گفت: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران به عنوان بانفوذترین کشور منطقه کمک به برقراری و تثبیت‌ آرامش و امنیت پایدار می‌باشد.

بروجردی هم چنین دخالت قدرتهای خارجی را مهمترین عامل ایجاد ناامنی و گسترش تروریست در منطقه خواند.

در ادامه با اشاره به تحولات سوریه افزود: باید به مردم سوریه اجازه داد خود در مورد سرنوشت کشورشان تصمیم بگیرند و برگزاری انتخابات بهترین راه در این چارچوب است.

یانکو ونر رییس مجلس اسلوونی در این دیدار با تاکید بر علاقه‌مندی کشورش برای توسعه همکاری‌های همه جانبه به ویژه اقتصادی و تجاری با ایران گفت: شرکت‌ها و بازرگانان اسلوونی علاقه فراوانی برای حضور فعال در بازار ایران دارند.

وی ایران را قدرت مهم اقتصادی و سیاسی منطقه خواند و افزود: در کنار گسترش همکاری‌های سیاسی باید برای توسعه روابط اقتصادی اهتمام ویژه کرد.

رییس مجلس اسلوونی با تشریح سیستم قانونگذاری کشورش از تبادل تجربیات پارلمان‌های دو کشور استقبال کرد و گفت: با توجه به نقش مهم و تاثیرگذار مجلس شورای اسلامی در فضای سیاسی ایران، پارلمانی اسلوونی علاقه‌مند به گسترش همکاری‌های پارلمانی فی‌مابین است.

انتهای پیام

کد N277105

وبگردی