آفتاب

زلمای رسول هم به جمع حامیان عبدالله عبدالله پیوست

زلمای رسول هم به جمع حامیان عبدالله عبدالله پیوست

زلمای رسول، وزیر خارجه اسبق افغانستان نیز به جمع حامیان عبدالله عبدالله در انتخاب ریاست جمهوری افغانستان پیوست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلمای رسول، وزیر خارجه اسبق افغانستان پس از کناره‌گیری از رقابت انتخابات ریاست جمهوری این کشور حمایت و پشتیبانی خود را از عبدالله عبدالله، کاندیدای پیشروی این انتخابات اعلام کرد و باعث شد تا حمایت‌ها از وی پیش از گذشته شود.

رسول کاندیدای مورد قبول حامد کرزای، رئیس جمهور کنونی افغانستان بود و حمایت این وزیر امور خارجه سابق از عبدالله می‌تواند یک اقدام قاطع در انتخاب رئیس جمهور آتی افغانستان هم‌زمان با آمادگی خروج سربازان تحت رهبری آمریکا در پایان 2014 باشد.

تلاش زلمای رسول برای پیروزی در این انتخابات با شکست مواجه شد و وی تنها با کسب 5 / 11 درصد آرا در دور نخست در مقام سوم قرار گرفت با این حال ‌ همچنان یک فرد قدرتمند در عرصه سیاست افغانستان است.

سخنگوی زلمای رسول در یک نشست خبری گفت: تیم مدرنیته، برابر و سازنده به رهبری رسول حمایت خود را از عبدالله عبدالله اعلام کرده است.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان عبدالله را در مقابل اشرف غنی، اقتصاددان سابق بانک جهانی قرار می‌دهد. دور دوم این انتخابات ماه آتی میلادی پس از دور اول که پنجم آوریل برگزار شد، انجام می شود.

هیچ‌ یک از کاندیداها نتوانستند 50 درصد آرا را کسب کنند. عبدالله 9 / 44 درصد و اشرف غنی 5 / 31 درصد آرا را کسب کردند.

نتایج نهایی پس از دو هفلته بررسی تقلب احتمالی قرار است چهارشنبه اعلام شود.

انتهای پیام

کد N277095

وبگردی