آفتاب

کردستان، مهد موسیقی مذهبی کشور

کردستان، مهد موسیقی مذهبی کشور

استاندار کردستان، خواستار استفاده شورای فرهنگ عمومی استان از ظرفیت‌های فرهنگی منطقه برای اعتلای فرهنگ عمومی کردستان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، عبدالمحمد زاهدی در مراسم معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد و اداره‌های استانی فرهنگ و ارشاد اسلامی در سه حوزه مسئولیت دارند که فرهنگ عمومی یکی از مهمترین حوزه‌هاست.

وی افزود: فرهنگ عمومی مجموعه‌ای از آداب و رسوم و رفتارها، باورها و آیین هاست که در قالب شورای فرهنگ عمومی رصد و برای آن برنامه ریزی می‌شود و با توجه به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد، دبیر شورای فرهنگ عمومی است، باید در این زمینه به نحو احسن انجام وظیفه کند. می‌طلبد شورای فرهنگ عمومی استان بیش از پیش فعال شود و از ظرفیت‌های منطقه‌ای برای ارتقای فرهنگ عمومی شهروندان استفاده شود.

استاندار کردستان تاکید کرد: فرهنگ و ارشاد باید تبادل فرهنگی را در برنامه‌های خود قرار دهد.

وی، کردستان را مهد موسیقی مذهبی کشور دانست و گفت: علاوه بر این ظرفیت‌ها، کردستان فرهیختگان و افراد برجسته زیادی را در عرصه هنر و فرهنگ دارد که باید از فکر و اندیشه و نظرات آنها استفاده شود.

زاهدی با اشاره به اینکه مرکز هم اندیشی در استان راه اندازی می‌شود، افزود: در این مرکز اتاق‌های فکر در عرصه‌های مختلف راه اندازی می‌شود و اهل فرهنگ و هنر در راستای اعتلای فرهنگی استان بکارگیری می‌شوند.

استاندار کردستان گفت: مطبوعات استان کردستان نیازمند حمایت جدی هستند و اگر این کار صورت نگیرد بحث اطلاع‌رسانی در استان با مشکل جدی مواجه می‌شود. کردستان دارای 38 نشریه مجوزدار است. از مجموع این نشریات تنها دو نشریه به صورت مرتب منتشر می‌شوند که دلیل اصلی این امر ناتوانی مالی فعالان این حوزه است.

انتهای پیام

کد N276895

وبگردی