آفتاب
فولادگر در نطق میان دستور:

مسئولان ار توافق ژنو حداکثر استفاده را داشته باشند

مسئولان ار توافق ژنو حداکثر استفاده را داشته باشند

چنانچه در بعد اقتصادی کشور جایگاه خود را پیدا نکند توسعه و پیشرفت همه جانبه پایدار نخواهد بود و از طرف دیگر کارآمدی نظام جمهوری اسلامی در حل مشکلات مردم و الگوسازی انقلاب برای نهضت های بیداری اسلامی با تردید جدی مواجه خواهیم شد.

نماینده مردم اصفهان اظهار امیدواری کرد مهار تورم حل معضل رکود، رونق تولید و دادن سهم واقعی تولید در هدفمندی یارانه ها و استفاده از فرصت پیش آمده در توافق ژنو برای سرمایه گذاری های خارجی و حل مشکلات بانکی و آزادسازی دارایی های بلوکه شده ایران در اولویت فعالیت های دولت به ویژه وزارت خارجه و وزارت اقتصاد قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا فولادگر در نطق میان دستور خود امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: تا دست یافتن به جایگاه اول اقتصادی منطقه و اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مستلزم توجه و عنایت بیش از پیش دولت و فرماندهی واحد تیم اقتصادی دولت هستیم.

وی یادآور شد: وجود معاونین و وزرای با تجربه که یکی از مزیت های دولت جدید است چنانچه در یک مجموعه هماهنگ به کار گرفته نشوند فرصتی است که به تهدید تبدیل خواهد شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در ادامه گفت: توجه به ارزش های اسلامی و انقلابی موضوعی است که رهبر معظم انقلاب و مردم کشورمان بر آن تاکید و پایبندی دارند.

فولادگر اضافه کرد: در همین راستا از دستگاه های فرهنگی کشور به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست داریم که دغدغه های فرهنگی رهبر معظم انقلاب را مد نظر قرار دهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در ادامه یادآور شد: امسال برای هفتمین سال پیاپی رهبر معظم انقلاب در نامگذاری های سال موضوع اقتصاد را مورد تاکید قرار دادند و همزمان سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی که چکیده ای از سیاست های ابلاغ شده در مباحث اقتصادی چند سال اخیر بود را با رویکرد مقاوم سازی اقتصاد در برابر تکان های خارجی و آسیب های وارده بر اقتصاد کشور ابلاغ کردند.

وی گفت: مشخص شد که رهبر معظم انقلاب به عنوان رهبر بیدار ملت و مرجع عالی سیاست گذاری کشور همچنان مهم ترین موضوع مردم و نظام را حل مشکلات اقتصادی می داند چرا که قرار است نظام جمهوری اسلامی در افق چشم انداز در سه بخش علم و فن آوری و اقتصاد جایگاه اول منطقه را کسب کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یادآور شد: اگر چه در بخش های علم و فن آوری در برخی موضوعات هم اکنون رتبه اول را به دست آورده ایم اما چنانچه در بعد اقتصادی کشور جایگاه خود را پیدا نکند توسعه و پیشرفت همه جانبه پایدار نخواهد بود و از طرف دیگر کارآمدی نظام جمهوری اسلامی در حل مشکلات مردم و الگوسازی انقلاب برای نهضت های بیداری اسلامی با تردید جدی مواجه خواهد شد.

فولادگر گفت: در نامگذاری امسال موضوع اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی مطرح شد و رهبری انقلاب به موضوع فرهنگ با عنوان زیربنای نظام اسلامی نیز تاکید کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: از سوی دیگر برای سیاست ها، برنامه ها و قوانین مختلف نیز تهیه پیوست فرهنگی ضرورت دارد و اجرای مواد یک و دو قانون برنامه پنجم در همین راستا مورد تاکید قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: امید است مهار تورم حل معضل رکود، رونق تولید و دادن سهم واقعی تولید در هدفمندی یارانه ها، بهبود فضای کسب و کار، اجرای درست سیاست های اصل 44 و از همه مهم تر استفاده از فرصت پیش آمده در توافق ژنو برای سرمایه گذاری های خارجی و حل مشکلات بانکی و آزادسازی دارایی های بلوکه شده ایران در اولویت فعالیت های دولت به ویژه وزارت خارجه و وزارت اقتصاد قرار گیرد.

فولادگر اضافه کرد: متاسفانه در اجرای توافقنامه ژنو انتقادات بیشتر بر موانع سیاسی تاکید می شود و از ظرفیت های اقتصادی این توافقنامه غفلت صورت می گیرد چه دولت و چه منتقدین.

وی در ادامه به مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: خشکسالی های کم سابقه سال های اخیر و طولانی شدن طرح های انتقال آب از یک سو و برداشت های بی رویه یا خلاف قانون و شرع و توزیع غیر کارشناسانه آب از سوی دیگر و عدم مصرف بهینه آب بخش کشاورزی، شرب و صنعت از طرف دیگر سه عامل پیدایش وضع فعلی زاینده رود است که اگر مردم و نهادها و دولت بر حل مشکلات آن همت نورزند این پیکره نیمه جان به مرده رود تبدیل می شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با درخواست از دولت برای تسریع در اتمام پروژه های انتقال آب به زاینده رود گفت: جا دارد از مصوبات شورای عالی آب استان تشکر ویژه ای داشته باشم.

کد N276811

وبگردی