آفتاب

کشته شدن 3 عضو القاعده و یک غیر نظامی در یمن

کشته شدن 3 عضو القاعده و یک غیر نظامی در یمن

تهران – ایرنا – در ادامه درگیری ها میان شبه نظامیان وابسته به القاعده و نیروهای امنیتی یمن، 3 شبه نظامی و یک غیرنظامی کشته شدند.

خبرگزاری ˈفرانسهˈ به نقل از بیانیه وزارت کشور یمن گزارش داد: این تبادل آتش بامداد روز یکشنبه میان طرفین درگیری در یک ایستگاه بازرسی در میدان ˈمصباحیˈ و در فاصله 500 متری کاخ ریاست جمهوری این کشور رخ داد.

روز جمعه نیز 5 نیروی امنیتی در درگیری با افراد مسلح در همین ایستگاه بازرسی کشته شدند.

کاخ ریاست جمهوری یمن محل اقامت رییس جمهوری این کشور نیست و صرفا برای برگزاری نشست ها استفاده می شود.

درگیری ها میان شبه نظامیان مظنون به همکاری با شبکه تروریستی القاعده و ارتش یمن از 29 آوریل (9 اردیبهشت) آغاز شده است.

صنعا پایتخت یمن اکنون چندین روز است که در آماده باش به سر می برد. تنش ها پس از آن بالا گرفت که ارتش این کشور از ورود نیروهایش به شهر ˈعزانˈ، که مقر تروریست ها در استان جنوبی ˈشبوهˈ محسوب می شود، خبر داد.

از زمان روی کار آمدن ˈعبد ربه منصور هادیˈ رییس جمهوری این کشور، مقابله با نیروهای القاعده در یمن به مهم ترین مشکل پیش روی وی تبدیل شده است.

جمعه گذشته ˈمحمد ناصر احمدˈ وزیر دفاع یمن که وعده سرکوب و ریشه کنی شبه نظامیان این کشور را داده است، از حمله تروریستی نافرجام شبه نظامیان در جنوب یمن جان به در برد.

یک مقام نظامی به خبرگزاری فرانسه گفت: افراد مسلح القاعده کاروان حامل وزیر دفاع را که به همراه علی حسن الاحمدی رییس سازمان امنیت و عوض مجور العولقی رییس پلیس نظامی در حال بازگشت از استان ابین به استان شبوه بودند، مورد حمله قرار دادند. این حمله تلفاتی نداشته است.

ارتش یمن می گوید: حملاتش علیه القاعده در استان های شبوه، ˈایمنˈ و ˈبیضاˈ خساراتی سنگین بر شبه نظامیان این شبکه وارد کرده است.

به دنبال تشدید درگیری ها، آمریکا روز پنجشنبه گذشته سفارتخانه اش را در صنعا تعطیل کرد.

واشنگتن ˈالقاعده در شبه جزیره عربستانˈ را خطرناک ترین شاخه القاعده می شناسد و بسیاری از حملات تروریستی نافرجام در خاک آمریکا را منتسب به این گروه می داند.

خاورم**9156 **1010
کد N276704

وبگردی