آفتاب

سفر نتانیاهو به ژاپن با موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران

سفر نتانیاهو به ژاپن با موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه (امروز) در حالیکه به توکیو پایتخت ژاپن سفر می‌کند که انتظار می‌رود مذاکرات هسته‌ای ایران یکی از محورهای گفت‌وگوی وی با نخست‌وزیر این کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنیامین نتانیاهو در سفرش به توکیو با شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن دیدار خواهد کرد که انتظار می‌رود وی ژاپن را برای حمایت از اسرائیل در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 تحت فشار قرار دهد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، نتانیاهو از آبه خواهد خواست که تحریم‌ها علیه ایران را لغو نکند و به وی تاکید خواهد کرد که هیچ چیز جز خلع سلاح کامل ایران در مذاکرات هسته‌ای از سوی اسرائیل پذیرفته نخواهد بود.

ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان در نوامبر سال گذشته به یک توافق اولیه دست پیدا کردند.

بر اساس این توافق، ایران در ازای کاهش برخی از تحریم‌های غرب بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را به حالت تعلیق در آورد.

دور جدید این مذاکرات هفته جاری در وین برگزار خواهد شد.

ژاپن به دلیل وابستگی‌اش به نفت خاورمیانه روابط دوستانه‌ای با ایران دارد و در کنار چین، هند و کره جنوبی یکی از بزرگ‌ترین خریداران نفت ایران است.

رژیم صهیونیستی از مخالفان مذاکرات ایران و گروه 1+5 است و علاوه بر غرب همواره ایران را بر تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم می‌کند در حالیکه خود تنها دارنده سلاح هسته‌ای در منطقه به شمار می‌آید.

بنا بر اعلام رسانه‌های داخلی ژاپن، نتانیاهو و همتای ژاپنی‌اش علاوه بر این قرار است در خصوص موضوعات دیگری شامل مسائل امنیتی، افزایش تبادلات میان مقامات نظامی دو کشور و همکاری‌های اقتصادی گفت‌وگو کنند.

انتهای پیام

کد N276693

وبگردی