آفتاب

ابراز نگرانی از شیوع ویروس مرگبار در میان تروریستهای فعال در سوریه

ابراز نگرانی از شیوع ویروس مرگبار در میان تروریستهای فعال در سوریه

یکی از سرکردگان حکومت خودخوانده مخالفان خارج نشین سوریه از شیوع ویروس کورونا در میان تروریستهای مسلح ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسله، به دنبال گسیل تروریستهای بیگانه از کشورهای مختلف به سوریه، "عدنان حزوری" وزیر بهداشت دولت خودخوانده مخالفان سوری، ضمن ابراز نگرانی از شیوع ویروس کورونا در میان تروریستهای مسلح در مناطق تحت سیطره آنها اظهار داشت: مسافرانی که از کشورهای دیگر وارد سوریه می شوند عامل اصلی انتقال ویروس کورونا به سوریه هستند.

وی افزود به دلیل ضعف اطلاعات پزشکی در مناطق تحت سیطره تروریستها، تشخیص زودهنگام این ویروس و مبتلایان به آن بسیار سخت است.

وی همچنین گفت: تاکنون گزارشی در خصوص ابتلا به این ویروس در مناطق تحت سیطره مخالفان، به ثبت نرسیده است و دولت نیز گزارشی درباره انتشار این ویروس در مناطق تحت کنترل خود منتشر نکرده است.

حزوری بر لزوم ارائه هشدار درباره شیوع این ویروس در میان تروریستها و افراد مسلح در سوریه تأکید و اعلام کرد که در عین حال اطلاعات و تجهیزات کافی در خصوص تشخیص زودهنگام ابتلا به ویروس کورونا در میان افراد مسلح و در مناطق تحت سیطره مخالفان وجود ندارد.

وی در ادامه اظهار داشت که پیشتر نیز هفت مورد ابتلا به آنفلونزای خوکی در میان افراد مسلح گزارش شده است که چهار مورد آن در حماه و سه مورد دیگر در دیرالزور به ثبت رسیده است.

به گزارش مهر، ویروس کورونا همانند سارس با عفونت ریه همراه است و افراد آلوده از تب، سرفه و مشکلات تنفسی رنج می برند. کرونا کشنده تر از سارس است، بیشتر قربانیان و مبتلایان به ویروس کورونا ساکن عربستان سعودی هستند و دولت دولت این کشور روز گذشته اعلام کرده بود که چهار نفر دیگر در این کشور بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته‌ و ۱۸ نفر نیز به تازگی به آن مبتلا شدند.

کد N276429

وبگردی