آفتاب
تحولات امنیتی سوریه/

ممانعت جنگنده‌های اردنی از قاچاق تسلیحات به سوریه/ آتش انتقام میان گروههای تروریستی فروکش نمی‌کند

ممانعت جنگنده‌های اردنی از قاچاق تسلیحات به سوریه/ آتش انتقام میان گروههای تروریستی فروکش نمی‌کند

منابع امنیتی از عملیات موفقیت آمیز نیروی هوایی اردن در جلوگیری از ورود چندین محموله تسلیحات و تجهیزات جنگی به سوریه خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه اردنی الرای، یکی از جنگنده های نیروی هوایی اردن روز گذشته (شنبه) دو خودرو حامل تسلیحات و تجهیزات جنگی را که به صورت قاچاقی در تلاش برای ورود به مرزهای سوریه بودند، هدف قرار داده است.

بنابراین گزارش، در این حمله هوایی محموله های تسلیحاتی که برای استفاده گروههای تروریستی در حال انتقال به داخل سوریه بوده، کاملا منهدم شده است.

رسانه های اردنی تاکنون جزئیات بیشتری از عاملان انتقال تسلیحات قاچاق به سوریه و سرنوشت آنها پس از حمله جنگنده های اردنی منتشر نکرده اند.

دیگر تحولات امنیتی سوریه به شرح زیر است؛

- منابع امنیتی با اشاره به ادامه اختلافات شدید میان گروههای تروریستی از ترور "ولید النعسان" فرمانده گردان تروریستی "اسد الله حمزه" (از گردانهای تروریستی وابسته به ارتش آزاد) توسط جبهه النصره خبر می دهند. بنابراین گزارش، جبهه تروریستی النصره این فرمانده ارتش آزاد را به علت تشدید اختلافات خود با این گروه در منطقه سلقین در حومه ادلب (هم مرز با ترکیه) ترور کرده است. این در حالی است  آتش انتقام میان جبهه النصره و گروه داعش نیز هنوز فروکش نکرده و درگیری این دو گروه تروریستی همچنان در مناطق مختلف سوریه ادامه دارد.

- روزنامه آمریکایی ورلد تریبیون از تقویت ناوگان نیروی دریایی روسیه در دریای مدیترانه (نزدیک سواحل سوریه) با اضافه کردن یک فروند ناوشکن جدید خبر داد.

- منابع امنیتی از ادامه عملیات سنگین ارتش سوریه علیه تروریستها در منطقه راهبردی الملیحه (حومه دمشق) برای پاکسازی کامل این منطقه از وجود گروههای تروریستی خبر می دهند.

- تلاش یک گروه تروریستی برای حمله به یک پادگان ارتش سوریه در منطقه بیت سحم در حومه دمشق با دخالت به موقع نیروهای ارتش ناکام ماند.

- ارتش سوریه طی درگیری با تروریستها در مناطقی از حلب و درعا، شماری از اعضای گروههای مسلح را به هلاکت رساند.

- ارتش سوریه با حمله به مواضع گروههای تروریستی در منطقه مورک (حومه حماه) 20 نفر از آنها را به هلاکت رساند و خودروهای حامل تسلیحات آنها را منهدم کرد.

- نیروهای امنیتی سوریه چهار خودرو حامل دوشکا جبهه تروریستی النصره را در حومه شرقی حمص منهدم کردند.

کد N276340

وبگردی