آفتاب
عضو هیات رییسه مجلس:

فسادستیزی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی است

فسادستیزی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی است

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی فسادستیزی را از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: مردم محوری و دانش محوری برای اجرای چنین سیاستی از جایگاه خاصی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضرغام صادقی نماینده مردم شیراز در نطق میان دستور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 51 روز از سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی می‌گذرد گفت: طی این مدت شاهد افزایش دشمنی استکبار و فشار در عرصه های گوناگون هستیم و این خوی منفعت‌طلبی و رجحان منافع خود بر دیگران را در ماجرای اوکراین شاهد هستیم.

وی ادامه داد: اکنون در آستانه سالروز فرمان تاریخی مقام معظم رهبری در رابطه با مبارزه با مفاسد اقتصادی و در سالی که اقتصاد مقاومتی نیز به وسیله آن رهبر فرزانه تاکید شده قرار داریم بنابراین باید بدانیم یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی فسادستیزی است و مردم محوری و دانش محوری برای اجرای این سیاست مهم از جایگاه خاصی برخوردار و ناجی کشور و شفابخش دردهای مزمن اقتصاد ما است.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون که درون‌زا اقتصاد و بهم زدن تعادل به نفع صادرات و عدم وابستگی به نفت از توصیه‌های رهبری است می‌توان جایگاه ویژه مبارزه با فساد اقتصادی را به چشم دید البته عمل به این رسالت تاریخی انسانهای بزرگ را می‌طلبد و کار طاقت فرسا و صبر ایوبی و اراده پولادین می‌خواهد.

صادقی همچنین به در پیش رو بودن ادامه مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: اکنون در آستانه مذاکرات هسته‌ای قرار داریم از وزیر امور خارجه درخواست می‌شود با توکل به خدا در ماه رجب و به پشتوانه خیل عظیم مردم ایران اسلامی و تدابیر راهگشا و داهیانه رهبری از منافع و مصالح کشور و ملت دفاع کرده و اقتدار و تدبیر جمهوری اسلامی ایران را به منصه ظهور بگذارند.

نماینده مردم شیراز در مجلس در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش گفت: از وزیر نفت درخواست می‌شود که در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی استان فارس و شیراز را دریابیند و سرمایه‌گذاری‌های لازم در حوزه انرژی را مدنظر قرار دهند تا احاق حق مردم را شاهد باشیم.

وی همچنین خواستار مطالبه مردم در امر گازرسانی و آب به شهرها و روستاها بیان کرد و گفت: آیا حق روستاییان ما نیست که از آب آشامیدنی سالم برخوردار باشند.

صادقی خاطر نشان کرد: استان فارس علیرغم ظرفیت‌های فراوانی که در حوزه صنایع و معادن دارد هنوز در حالت غیرفعال و رکود به سر می‌برد و اگر مسوولین به فکر نباشند فردا خیلی دیر و غیرقابل دفاع است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: استان فارس اگرچه در چنین محصولات کشاورزی و زراعی و باغی رتبه‌های جهانی و ملی دارد اما متناسب با این ظرفیت از طرف وزارت متبوع حمایت نمی‌شود لذا انتظار می‌رود برنامه‌ریزی لازم با مشارکت کشاورزان و مسوولین به عمل آید تا ضایعات بخش کشاورزی به حداقل برسد.

انتهای پیام

کد N276138

وبگردی