آفتاب

6 سازمان بین‌المللی و 79 نهاد داخلی بر انتخابات مصر نظارت می‌کنند

6 سازمان بین‌المللی و 79 نهاد داخلی بر انتخابات مصر نظارت می‌کنند

مسئولان مصری اعلام کردند که یک سازمان غیر دولتی آمریکایی نیز بر انتخابات ریاست جمهوری مصر نظارت خواهد داشت. کاترین اشتون نی در سخنانی جهت دار مدعی شد که عبدالفتاح السیسی بیشترین شانس را برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری مصر دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، یک هیأت از سازمان غیر دولتی "دموکراسی بین‌المللی" که مقر آن در آمریکا قرار دارد به استان الأقصر مصر آمده تا بر انتخابات ریاست جمهوری در این کشور نظارت داشته و فعالیت‌ کمپین‌های تبلیغاتی دو نامزد این انتخابات را دنبال کند.

این سازمان بین المللی در کنار پنج نهاد بین المللی و 79 سازمان مصری دیگر کار نظارت بر انتخابات را بر عهده خواهند داشت.

در همین راستا کاترین اشتن، مسئول سیاست خارجی آمریکا با حمایت ضمنی از نامزدی عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع سابق مصر در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، مدعی شد که وی بیشترین شانس را برای پیروزی در انتخابات دارد.

وی در همایشی در آمریکا عنوان داشت: من در جریان سفر اخیرم به مصر دیدار چند ساعته‌ای با السیسی داشتم و به نتایج مثبتی دست یافتم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در همایشی که شورای روابط بین‌المللی شیکاگو ترتیب داده بود تصریح کرد: مصر خواهان دستیابی به موفقیت است و تمایل دارد تا جامعه بین‌الملل از این کشور در عرصه مبارزه با تروریسم دفاع و حمایت کند.

وی گفت: مسئولان مصر همچنین تمایل صادقانه‌ای برای حمایت از روند سازندگی اقتصاد کشورشان دارند.

از سوی دیگر در حالی که چند روز بیشتر به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مصر در خارج از این کشور که قرار است 15 ماه جاری آغاز شود، باقی نمانده است، کمپین عبدالفتاح السیسی تبلیغات خود را در خارج از مصر به ویژه در کشورهای حوزه خلیج فارس آغاز کرد.

اعضای این کمپین در جریان سفر خود به کشورهای حوزه خلیج فارس دیدارهایی با اتباع مصری در این کشورها داشته و برنامه‌های انتخاباتی وزیر دفاع سابق مصر را تشریح کردند.

محمد بدران، از اعضای دفتر سیاسی کمپین السیسی مامور شده است تا به کشورهای امارات، بحرین و کویت سفر کرده و با اتباع مصری در این کشورها دیدار کند.

انتهای پیام

کد N276115

وبگردی