آفتاب

ویتنام اجازه برگزاری اعتراض ضد چین را صادر کرد

ویتنام اجازه برگزاری اعتراض ضد چین را صادر کرد

دولت ویتنام به معترضان ضد دولت چین اجازه داد تا امروز (یکشنبه) در مقابل سفارت این کشور در هانوی و علیه فعالیت‌ها در سکوی نفتی در دریای چین جنوبی دست به راهپیمایی اعراضی بزنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقام‌های دولت چین بسیار نگران این مساله هستند که گردهمایی‌های مردم ویتنام باعث تجمع‌های ضد دولتی پکن شود.

دولت ویتنام نیز به معترضان ضد دولت چین اجازه داده تا این بار تظاهرات اعتراضی خود را در مقابل سفارت چین در هانوی برگزار کنند. بسیاری از این افراد خواهان آزادی‌های بیشتر سیاسی و رعایت حقوق بشر در ویتنام هستند.

یکی از معترضان گفت: ما به خاطر اقدامات چین در ویتنام خشمگین هستیم.

دولت ویتنام نسبت به استقرار نیرو در سکوی نفتی در دریای چین جنوبی در اول مه 2014 بلافاصله واکنش اعتراضی از خود نشان داد و گارد ساحلی ویتنام نیز در پیامی ویدئویی نشان دادند که کشتی‌های چینی به سوی کشتی‌های ویتنامی که برای محافظت از آب‌های منطقه وارد عمل شده بودند از آب پرفشار استفاده کردند.

این تقابل اخیر میان دو طرف در جزایر پاراسل، باعث افزایش نگرانی‌ها شده است. ویتنام می‌گوید که این جزایر در آب‌های منتهی به این کشور واقع شده در حالیکه چین این جزایر را متعلق به خود می‌داند.

تظاهرات امروز ویتنامی‌ها از 2011 بزرگترین نوع خود محسوب می‌شود.

دولت آمریکا نیز استقرار این سکوی نفتی را به عنوان یک عامل تحریک آمیز محکوم کرد و مورد انتقاد قرار داد.

انتهای پیام

کد N276114

وبگردی