آفتاب

سیسی: مردم برای نجات مصر مرا فراخواندند

سیسی: مردم برای نجات مصر مرا فراخواندند

عبدالفتاح سیسی اظهار کرد که مردم مصر برای نجات کشورشان در 30 ژوئن گذشته وی را فراخواندند و تنها مشغله وی کشورش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه العربیه، عبدالفتاح سیسی، وزیر دفاع سابق مصر و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور در نشستی با صاحبان مشاغل استان‌های مختلف مصر عنوان داشت: من به این دلیل آن مأموریت را پذیرفتم که نسبت به آینده این کشور که از سال‌های مدید مشکلات و بحران‌های آن بدون هیچ راه حلی تلنبار شده است، هراس داشتم.

وی با بیان اینکه علت مشکلات و بحران‌های مصر عدم وجود یک دیدگاه استراتژیک و اندیشه مبتنی بر ساختار علمی است، گفت: تا زمانی که ارتش مصر در شرایط خوبی باشد مصر نیز در اوضاع خوبی به سر می‌برد. نیروهای مسلح برای حمایت از مردم مصر و برقراری امنیت مرزهایشان تلاش می‌کنند.

وی خطاب به تمام مردم مصر گفت: من از خدا به خاطر شما هراس دارم و برای سازندگی مصر با تمام توانم کار می‌کنم.

وزیر دفاع سابق مصر تصریح کرد: اراده صادقانه، اخلاص و درک درست از مسائل مصر تنها راه برای حل مشکلات این کشور و مقابله با چالش‌های موجود است.

سیسی در ادامه گفت: هر شخصی هر چقدر هم توانایی و کفایت داشته باشد اما نمی‌تواند به تنهایی مشکلات مصر را حل و فصل کند. در صورتی که مصری‌ها یکپارچه نباشند و در یک جبهه قرار نگیرند ما به چیزی دست نخواهیم یافت.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر گفت: هیچ‌ کس قادر نیست تا آرزوها و آرمان‌های مصری‌ها را برای داشتن آینده بهتر مصادره کند و هیچ‌کس نمی‌تواند آن‌ها را به کاری مجبور سازد یا اینکه اندیشه یا اقدامی را به زور بر آن‌ها تحمیل کند، چرا که مردمی که دست به دو انقلاب بزرگ زده و جهان را مبهوت کرده‌اند نمی‌توان آن‌ را نادیده گرفت یا آینده‌اش را به بازی گرفت.

وزیر دفاع سابق مصر عنوان داشت: هر یک از شهرواندان مصری باید دقت کند که رای خود را در انتخابات ریاست جمهوری به چه کسی بدهند چرا که برگه انتخاباتی که ما آن را در صندوق‌های رای خواهیم انداخت شرایط کنونی و آینده ما را تعیین خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N276097

وبگردی