آفتاب

رییس سازمان پدافند غیرعامل :آمریکا جنگ سایبری علیه ایران را آغاز کرده است

رییس سازمان پدافند غیرعامل :آمریکا جنگ سایبری علیه ایران را آغاز کرده است

رییس سازمان پدافند غیرعامل گفت: آمریکا جنگ سایبری علیه ایران را رسما آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل در دومین کنفرانس ملی دفاع سایبری که دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد گفت: فضای سایبر پنجمین فضای جنگ تلقی می‌شود که چهار حوزه جنگ زمینی، هوایی، دریایی و فضایی را نیز تحت الشعاع قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به ادبیات فنی و علمی در حوزه سایبر افزود: ما اولین کشوری هستیم که آمریکا جنگ سایبری را علیه آن رسما با اعلام رمز مطرح می‌کند. اما به دلیل نبود ادبیات فنی و علمی در حوزه سایبر در میان مسوولان متاسفانه مسوولان ما این موضوع را درک نمی‌کنند.

جلالی گفت: آمریکا با حمله سایبری به نطنز اولین جنگ سایبری را علیه ما آغاز کرده است، اما توان دفاعی ما باعث شد تلاش آنها ناکام بماند و همین امر موجب شد آمریکا که اولین کشوری است که واحد آفندی سایبری تشکیل داده فرمانده آ‌ن را عوض کند. فرمانده سابق واحد آفندی سایبر آمریکا بیشتر بر استراتژی دفاعی تاکید داشت.

رییس سازمان پدافند غیرعامل با بیان این‌که آمریکا رویکرد آفندی علیه ما دارد و رسما ما را تهدید می‌کند، افزود: ما نباید استخاره کنیم جنگ سایبری آغاز شده و اولین حمله سایبری به نطنز نیز صورت گرفته است، رییس جمهور آمریکا مسوولیت آن را برعهده گرفت. آمریکا به لحاظ ساختاری در حوزه سایبر آماده شده و استعداد نیروی انسانی خود را در این زمینه یک ونیم برابر و بودجه را به دو برابر افزایش داده است. حمله به ما صورت گرفته تنها ابزار آن فرق می‌کند.

وی ادامه داد: چرا مسوولان نباید به تهدیدات سایبری پاسخ بدهند و چرا نباید وزارت خارجه و قوه قضاییه ما علیه دشمن اقامه دعوا کند. ما باید براساس آنچه مقام معظم رهبری فرمودند در برابر تهاجمات و تهدیدات دشمن مقابله به مثل کنیم.

جلالی تصریح کرد: مقاومت بدون آسیب دیدن، قدرت پاسخگو در برابر تهدیدات و قدرت پشیمان‌کنندگی دشمن سه مولفه اصلی است که باید در حوزه سایبر مورد توجه قرار گیرد تا تداوم دفاع توام با بازدارندگی و اقتدار در فضای سایبر را برای ما به ارمغان بیاورد. ما نیازمند شبکه پدافند سایبری در همه حوزه‌های هستیم و باید از الگوهای بومی در این زمینه استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، در ادامه این کنفرانس که به مدت دو روز ادامه خواهد داشت محمدرضا حسنی آهنگر رییس دانشگاه امام حسین(ع) و علیرضا صادقی رییس دانشکده جنگال و دبیر کنفرانس ملی دفاعی سایبری نیز به ارائه گزارش و نقطه نظرات خود پرداختند. در این کنفرانس مقالات علمی پژوهشگران و فعالان عرصه سایبر ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

کد N275945

وبگردی