آفتاب
طرابلس دوباره ناآرام می‌شود؛

طرح خطرناک تشکیل گروههای جدید مسلح در شمال لبنان

طرح خطرناک تشکیل گروههای جدید مسلح در شمال لبنان

خبرگزاری مهر - گروه بین الملل: در شرایطی که طرابلس لبنان طی روزهای اخیر آرامش و ثبات را پس از مدتها بازیافته است، منابع نزدیک به گروههای افراطی از طرحی خطرناک برای تشکیل گروههای جدید مسلح در این منطقه از شمال لبنان خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه لبنانی الدیار امروز در گزارشی به نقل از منابع وابسته به گروههای افراطی در شمال لبنان اعلام کرد: طی روزهای اخیر تلاشهایی برای شکل گیری گروههای جدید مسلح در طرابلس آغاز شده است.

بنابراین گزارش، عاملان پشت پرده تشکیل گروههای مسلح در طرابلس درصدد خرید هرچه بیشتر املاک مسکونی در مناطق کوهستانی این شهر هستند تا مقدمات ورود نیروهای جدید مسلح به این شهر فراهم شود.

بر این اساس، در این طرح خطرناک تلاش می شود افراد مسلح به طور طبیعی در بین اقشار مردم جای داده شوند تا در صورت ایجاد ناامنی پیگرد گروههای مسلح آسان نباشد و از طرفی فعالیتهای آنها نیز به طور کامل تحت پوشش اعتراضات شهروندی باشد.

روزنامه لبنانی الدیار ادامه اختلافات ایران و عربستان سعودی را در موضوع لبنان در تشکیل این گروههای مسلح افراطی بی تاثیر ندانسته است.

از سوی دیگر، روزنامه لبنانی السفیر با انتشار یک گزارش تصویری از وضعیت آرام این روزهای طرابلس، اعلام کرد: مردم طرابلس امیدوارند این آرامش و ثبات طی ماههای آتی ادامه یابد تا علاوه بر بهبود شرایط زندگی ساکنان، بار دیگر گردشگران لبنانی و خارجی به این منطقه دیدنی و ساحلی سفر کنند.

در اینجا می توانید برخی از  تصاویر منتشر شده در روزنامه السفیر از حال و هوای این روزهای طرابلس را مشاهده کنید:

کد N275908

وبگردی